Diverse vragen.

Hallo

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn zoontje is bijna 5 weken en wilt vandaag constant aan de borst. Niet eens zozeer om te drinken , hij "hangt" er meer aan. Als hij dan in slaap valt en ik hem in zijn bedje wilt leggen ,  zet hij het op een huilen/krijsen. Komt dit misschien door het warme weer , want vorige week vrijdag was dit precies hetzelfde?

Verder heeft hij last van krampjes (vooral 's avonds) en is dan erg moeilijk rustig te krijgen . Gisteren was hij gewoon hysterisch  op een gegeven moment. We hebben hem toen gedoucht en weer gevoed en toen ging het wel weer. Maar iemand misschien een idee hoe je je baby uit zo'n bui krijgt ? Is nl gewoon te zielig. Dan blijft hij er haast in.

Ik hoop dat iemand hier wat tips over kan geven ,want ik weet het even niet meer....

Hoi hoi!

Ik heb de eerste 3 weken borstvoeding gegeven aan mijn tweede dochter en bij de eerste 7 weken...inmiddels is de oudste van mij al 8 jaar en de jongste is nu as. Donderdag 16 weken  :)

Dit gedrag is erg herkenbaar en ik zal je eerlijk zeggen ik ben gestopt bij dat clusteren en omdat ze erbij spuugde...die driftige huilbuien heeft ze nu nog wel eens wat natuurlijk niet komt omdat ze iets wil wat niet mag maar meer uit frustratie lijkt het wel! Het enige wat hier helpt is lopen met haar tegen me aan een sussend ssssstttt zeggen...Kusjes geven en dan wordt ze rustig... vervolgens lekker in bedje leggen als het geen voedingtijd is.

Borstvoeding werkt.natuurlijk vaak op aanvraag maar als je een ritme wil zou ik er 3 a 4 uur tussen gaan laten, in dit geval is jouw zoontje nog erg klein dus ik zou 3 uur aanhouden...dan kun je het clusteren herkennen. Hebben jullie een speentje? Dan zou de NUK speen een goede toevoeging zijn voor eventuele zuigbehoeftes! Deze speen zorgt ervoor dat er geen speen-tepel verwarring ontstaat  :)

Kwa krampjes ik bestelde via de st. Jozef apotheek sab simplex echt ik ben hun dankbaar daarvoor! Hielp enorm goed!

Hopelijk heb je hier iets aan en ik wil je graag meegeven ga niet door tot het bittere eind met borstvoeding,  dat werkt averechts ff doorbijten nu maar als je denkt ik trek het niet stop! Of gaan kolven en borstvoeding uit de fles gaan geven dan weet je precies hoe of wat...

Dan nog het warme weer Dani reageert hier ook anders op dan anders...ze is moe en huilerig...dus zou kunnen hoor!

Succes!!

Groetjes

Dankjewel voor je reactie.

Waarschijnlijk zijn we eruit. Gisteren is er een lactatiedeskundige geweest en nou blijkt dat hij een verborgen kort tongriempje heeft. Hierdoor is bij mij de borstvoeding terug gelopen , dit ivm dat hij alleen het eerste beetje melk eruit kan krijgen. Dus hij had heel erg honger.

Nu ben ik al twee dagen aan het kolven en bij mij komt gelukkig de borstvoeding weer goed op gang. Straks naar de verloskundige om wat aan dat tongriempje te doen en dan worden we allebei weer gelukkig , hoop ik

Terug
Bovenaan