diversen

Hallo!
ik ben nieuw op deze site, want ik kom van het zwangerschaps forum af, maar onze dochter Laura is 3 weken geleden geboren dus ik ben nu naar deze site verhuist.
Ik heb een paar vragen:
Ik gebruik Bar le Duc om mijn fles voeding mee aan te maken, dit is al zuiver water, moet ik het dan toch eerst nog koken of kan ik het zo gebruiken?
Onze dochter is nog al een een bewegelijk dametje, vaak trappelt ze zich onder haar dekens vandaan, nu ben ik een trappelzak gaan gebruiken, alleen om haar zo in het bedje te leggen lijkt me zo koud, mag daaroverheen gewoon haar dekentje legge.
Ze heeft soms last van kramjes, daar gebruik ik nu venkelthee voor, mag ik dit gewoon door haar flesvoeding mengen?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunne, beantwoorden, o ja weten jullie een remedie tegen veel huilen, ik weet het soms niet meer!
Alvast bedankt
 
Wij hebben in het begin ook bar le duc gebruikt voor de fles van mijn dochter. Wij hebben dit echter nooit gekookt, we zijn er ook mee gestopt omdat ze er meer van ging spugen.

Onze dochter ligt ook in een trappelzak en 's avonds/'s nachts hebben we er ook een lakentje over liggen. Straks als het kouder wordt gaat er denk ik ook nog een dun dekentje overheen. Onze dochter is erg warm bloedig, ze heeft het snel warm namelijk.

Als het vrij koud is op het kamertje van je dochter kun je er wel een dun dekentje er overheen leggen maar bv niet vast maken, dan trapt ze hem vanzelf weg als ze het warm heeft.
Wat wij ook gedaan hebben is de trappelzak voor een gedeelte onder het matrasje leggen, onze ervarig is dat ze dan wel blijft liggen en niet omhoog kan 'kruipen'.

Venkelthee hebben wij ook door haar flesvoeding gedaan in het begin. Je kunt ze krijgen in korreltjes geloof ik en echt thee gaan zetten, zo'n 5 minuten laten trekken en steeds een theelepel toevoegen. Als je cinababy wil gaan gebruiken duurt het even voordat dit effect heeft omdat dit de tijd nodig heeft om aan te slaan.
Toen onze dochter 1 maand was zijn wij over gestapt op flesvoeding voor baby's met krampjes, spugen en moeizame ontlasting (misschien een idee als jullie het nog niet gebruiken).

Onze dochter werd het snelst rustig als ze bij mij lag. Op de borst en meestal een pink van mij. Zo heeft ze de eerste weken erg veel gelegen bij me. Op deze manier konden wij haar het snelst in slaap krijgen als ze erg van streek was. Het is heel normaal volgens mij hoor, wij hadden dat ook toen ze rond de 3 weken was.
En inmiddels valt ze vanzelf in slaap, soms huilt ze nog even zo'n 10 minuten en een andere keer gaat ze 'kletsen' tegen haar speeltjes voor ze in slaap valt.

Oja, nog gefeliciteerd!!

Groeten Angelique
(mama van Kaylee, bijna 6 maanden)



 
Gefeliciteerd met je kindje.

Hier boven staat al veel vermeld maar misschien heb je hier wat aan.

Als het flesje erg snel leeg is kan ze daar ook krampjes van krijgen en onrustig worden.
Door lang te drinken ongeveer 15 a 20 minuten word gelijk de zuigbehoefte bevredigt.

Misschien dat ze door zuigbehoefte huilt (dat was hier zo op dag 2 een speentje gegeven omdat ze anders de hele tijd aan de borst moest van de kraamhulp en ze werd er heel rustig van)
Misschien helpt het bij jullie ook.

Groetjes en heel veel plezier met je kleine.
 
Hoi,
ik heb ook altijd bar le duc gebruikt zonder te koken, maar alleen de eerste 12 weken, daarna heb ik gewoon leidingwater gebruikt. Het is tegenwoordig zelfs zo dat je vanaf de geboorte gewoon leidingwater mag gebruiken mits je het meteen bereidt en geen loden leidingen hebt. Maar mijn kindjes hebben nooit last gehad van krampjes de eerste weken dus voor mijn gevoel deed ik er goed aan om mineraalwater te gebruiken, kan gevoelsmatig zijn. Over dat trappelen. Het is wat duur, maar ik heb voor mijn jongste dochtertje nu 5 maanden een combisleeper gekocht, dat is een soort 4 seizoenendekbedtrappelzak. Dat is een trappelzak en deken ineen. Armpjes kun je eraf ritsen en de binnenzak eruit halen voor de warmere periodes en als het koud is, dan het hele setje aan. Dan hoef je verder ook geen dekentje te gebruiken, sterker nog, dat mag geeneens anders krijgen ze het te warm. Ik moet zeggen, ik vind het jammer dat ik het pas ontdekt heb bij mijn jongste, want voor mij is ie onmisbaar. Succes.
 
Terug
Bovenaan