Dizzy

Hoi, een tijdje geleden had ik het tijdens een echo, nu kwam het toen mijn man met zijn hoofd op mijn buik naar de baby lag te luisteren.
Ineens een misselijk gevoel en het werd mistig voor mijn ogen. Hartstikke dizzy!!! Gelukkig wisten we, na die bewuste echo, dat ik dan naar mijn zij moest toedraaien. En inderdaad, ook nu verdween het weer. Maar het is een vreemd gevoel, alsof je ieder moment van je stokje kunt gaan. Wie herkent dit??
Groetjes
AUdrey (26-7)
 
Van het op je rug ligen kunnen door het gewicht van je baby, vruchtwater en placenta wat grote vaten iets afgedrukt worden,hier kun jedus naar van worden. Je zei zelf al dat het hielp om op je zij te draaien, dit houdt in dat de druk van de vaten wordt afgehaald en dat de circulatie weer wordt hersteld. Dit gebeurt bij de meeste zwangere vrouwen, en zeker wanneer de zwangerschap al wat verder is gevorderd.
Er is voor de rest niet heel veel aan te doen.
 
Hallo, wat hierboeven staat klopt wel ja, een beetje simpel uitgelgd maar oke.

Door de druk van de zwangere baarmoeder gaat er minder bloed naar het hart waardoor er dus minder bloed bij andere organen van de vrouw komt. bijvoorbeeld de hersenen.
Vandaar dat dizzy gevoel, je kunt er ook benauwd van worden.

Draai op je linker zijde en het is over.
Bijna iedere zwangere vrouw heeft dit.

Slaap lekker
 
Terug
Bovenaan