DKTP prik

Hallo,
Ik heb besloten om mijn dochtertje (1 mnd), te laten inenten met de nieuwe vorm van het kinkhoest-vaccin. Dit i.v.m al die commotie die ontstaan is doordat er kinderen waren die stuipen en epileptische aanvallen kregen door die prik. Ik ga dit vaccin nu bestellen bij mijn huisarts. Zijn er moeders die hier ook voor gekozen hebben? En wat zijn hun beweegredenen en eventuele ervaringen?
'k Ben erg benieuwd naar jullie reakties!
 
Heb er nog geen ervaring mee maar ben wel aan het informeren hoe ik aan de prik kom enz. Want ik laat de nieuwe ook zetten. Om de zelfde reden als jij het doet. Ik neem liever het zekere voor het onzeker. Mijn dochtertje moet pas in oktober weer. Maar heb het cb alvast ingeligt en die waren er alles behalve blij mee.

Hoe reageerde ze bij jou?

groetjes joyce mama van Mara
 
DKTP-Hib VACCIN BESTELLEN VIA APOTHEEK

Het is mogelijk buiten het Rijksvaccinatieprogramma om, je kindje te vaccineren tegen Difterie, Kinkhoest, Tetanus, Polio en haemophilus influenzae type B met het veiligere vaccin.
Vaccineren kan met het a-cellulaire kinkhoestvaccin in plaats van het wholecell kinkhoestvaccin zoals wij als Stichting bepleiten met de petitie.
Via elke apotheek in Nederland is er een vaccin cocktail tegen DaKTP-Hib te bestellen met het a-cellulaire kinkhoest in plaats van het whole-cell kinkhoestvaccin (DKTP-Hib)
Dit is dus niet het zelfde vaccin als dat 4 jarige krijgen.

Welke stappen moet je ondernemen:
1.Informeer je zelf goed over dit vaccin en eventuele andere mogelijkheden. Lees de Bijsluiter. Haal een recept van de arts voor INFANRIX-IPV+Hib
3. Artsenverklaring van de Arts
4. De apotheek bestelt het bij de internationale groothandel in Venlo op Faxnr.077-3547388
5. Vraag aan je apotheek of huisarts of je de overige spuiten daar mag bewaren.
De temperatuur waarbij de vaccins bewaard worden is erg belangrijk. 6.Ga met dit vaccin naar een arts die je kind hiermee inent.
7.Je kind na vaccinatie goed in de gaten houden en eventuele bijwerkingen melden bij de Arts, RIVM, Lareb en/of op ons meldformulier op deze website.

Voor bijsluiter zie:
http://www.cbg-meb.nl/IB-teksten/22123.PDF

Bovenstaand heb ik dus al eens uitgezocht omdat Mika erg heftig reageerde op de DKTP-prikken.
Bij deze dus alle info!
Mika moet met 12 maanden nog een prik en ik denk er ook over om voor de veilige variant te kiezen gezien zijn vorige reacties.
Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Groetjes, Ingrid mama van Mika (bijna 10 maanden)

 
hallo Fiona

Toevallig is enkele dagen geleden mijn zoontje ingeent met het nieuww vaccin
Omdat mijn vorige kindjes veel last erna hadden.
Hij heeft niet eens verhoging gehad en verder ook niet huilerig ofzo.
Als je inderdaad het nieuwe vaccin wilt bestellen probeer dan enkel tegelijk te bestelllen ivm hoge verzendkosten per vaccin.( kost per vaccin ongeveer 20 euro terwijl het vaccin zelf ook 55 euro kost.

groetjes Kim
 
Mijn dochter van ruim drie maanden is dinsdag ingeent met het nieuwe vaccin. Zij heeft geen enkele reactie gehad.

Wel was het erg moeilijk om het vaccin te verkrijgen. Niet elke huisarts wil meewerken omdat er een artsenverklaring ondertekend moet worden voor het bestellen van het vaccin. Ik heb half Rotterdam afgebeld om een arts te vinden die het wilde doen. Uiteindelijk ben ik via de GGD bij deze arts terechtgekomen. Van vrienden hoor ik dat dit ook elders problemen op kan leveren. Dus ik raad je aan tijdig bij je huisarts te informeren hoe hij/zij hiertegenover staat.
 
Ik heb ook mijn huisarts niet zo ver kunnen krijgen. Maar toen ik er, ook hier op het forum, naar informeerde kreeg ik erg nuttige informatie. Kijk eens op de site www.nvkp.nl Er staan erg nuttige artikelen op!! Ik kreeg de tip van iemand die het nieuwe vaccin had besteld en gekregen, maar er toch voor heeft gekozen om het oude vaccin te laten zetten. Het is van de Nederlandse Vereniging voor Kritisch Prikken. (ik probeer de site net nog even voor extra info, maar kan er nu niet opkomen. Ook gek. Ik zal het later nog eens proberen)

Veel succes!
Machteld
 
ik heb vorige maand mijn zoon met het nieuwe vaccin in laten enten. Mijn huisarts was gelukkig bereidt dit te laten doen, Mijn CB was er ook helemaal voor! vreemd dat dat hierboven niet zo was, zij weten toch beter!!!
De apotheek was zogenaamd helemaal niet op de hoogte van dit verhaal, maar ze hebben het toch voor me besteld, al hadden ze volgens mij geen zin....
Ik was geloof ik overal de eerste. HIj heeft totaal geen last gehad van de prik (ook al had ie dat bij de vorige drie ook niet erg) Het heeft 80 euro gekost, inderdaad incl, 20 euro vrachtkosten en 7 euro wat de apotheek je mag chargen, maar ik vond het het waard hoor!!!
Maar ik hoorde dat het vaccin nog niet jaar gebruikt gaat worden, ik las zelf iets over augustus!!!
succes
 
Terug
Bovenaan