DKTP

Hoi Meiden,
Niels moet volgende week z'n eerste prik. Nu wil ik het nieuwe vaccin bestellen, maar de huisarts werkt niet mee. Hij wil geen recept uitschrijven. De GGD verwees mij naar de apotheek, maar daar willen ze niet bestellen zonder recept van de huisarts. Ik kan een andere arts zoeken, die het wel doet. Kan dat zomaar?
Hoe hebben jullie het geregeld? Of nemen jullie nog gewoon de oude?
Groetjes,
Machteld
 
Hoi Machteld,

Als je dat wilt, kun je naar een andere huisarts overstappen. Ik hoorde laatst ook iemand die dit om dezelfde reden doet. Vervelende is wel dat veel artsen geen plek meer in hun praktijk hebben.

Absurd trouwens die artsen die niet meewerken. Heb zelf een huisarts die wel meewerkte. Sterker nog; hij gaf aan dat hij voor zijn eigen kind ook dit vaccin zou hebben besteld. Omdat het oude onvoldoende beschermt tegen kinkhoest.

Sterkte,
Mireille
Succes
 
Kun je dit niet regelen via de arts van het consultatiebureau??
Overigens vind ik het belachelijk hoe jouw huisarts reageert. Als jij je kind het nieuwe vaccin wilt geven, dan is dat jouw beslissing en daar heeft de huisarts in dit geval niets mee te maken. Zou ook kijken of je over kunt stappen naar een andere huisarts.
 
Morgen krijgt mijn zoon ook de nieuwe prik, gelukkig wil mijn arts het doen.
Ik zou gewoon bij andere artsen vragen of zij evt. in dit geval mee willen werken. Blijf wel bij je standpunt hoor!!! doe wat jij wil! ik vind het ook belachelijk dat zoveel mensen tegenwerken, maar ik denk dat zij bang zijn dat zij aansprakelijk gesteld zullen worden in het geval dat er iets gebeurt....Misschien kan je het nogmaals vragen als jij een verklaring tekent dat jijzelf gewoon verantwoordelijk bent...(tis maar een idee)
 
Terug
Bovenaan