dktp

zijn er moeders die ook twijffelen of ze voor het eerste jaar de dktp spuit wel moeten geven?ik twijffel of ik wel of niet zal vacineren ivm allergieen bij mijn man. het schijnt dat je kindje dan een hele grote kans heeft dat ze astma of exceem gaat ontwikkelen door de vaccinatie's. ik heb de spuit al 1 maand verschoven omdat ik nog steeds twijffel. zijn er moeders die ook later het spuitje hebben laten zetten?
 
Hoi,
Herken je probleem, had hetzelfde. Door veel na te vragen ben ik tot een besluit gekomen. Het oude vaccin is ook goed (hele volksstammen zijn er mee ingeent), niet vaccineren is slechter.
De arts op het consultatiebureau legde uit dat in een eerst levensjaar van een baby de 'verborgen gebreken' er uitkomen. Dingen die er in aanleg in zitten, maar nog niet zichtbaar zijn. Het kan dus gebeuren dat de vaccinatie dit zichtbaar maakt.
 
ja daar heb je helemaal gelijk in.ik heb gesprek gehad bij me huisarts.de ziketes komen ook weer terug omdat er mensen zijn die niet willen inenten.je hoort je het geregeld op tv.en als je niet inent vind ik persoonlijk nog gevaarlijker die enge ziektens van kinkhoest etc.
 
je moet doen wat je eigen gevoel je ingeeft
ik vond het veel te vroeg om mijn kindje met 2 maanden al in te enten
hij heeft zijn eerste prikje gehadtoen hij een half jaar was
als je er geen goed gevoel bij hebt, bedenk dan wat je zelf wilt en niet wat anderen je adviseren

kijk maar eens op de site: www.vaccinatieschade.nl
 
Tja wij twijfelen ook, maar dan tussen oud en nieuw vaccin. Ik heb aangegeven nog even na te wilen denken. Wellicht om het nieuwe vaccin zelf aan te schaffen. We hebben wat op internet gekeken. Uiteindelijk blijkt dat zware bijerkingen van de inenting bij 1:1500 voorkomt bij het oude vaccin en 1:20.000 bij het nieuwe vaccin, maar ze blijven er dus zijn. Als je kijkt naar kinkhoest dan schijnt het niet direct dodelijk te zijn, alleen wil de overheid natuurlijk geen epidemie. Er is ook een site voor kritisch prikken www.nvkp.nl/ ze zijn volgens mij wat tegen prikken.

Tja wij zijn er ook nog niet uit. Zelf zijn we allebei erg allergisch maar had nog niet gelezen dat dat versterkt wordt door het prikken. Zelf denk ik dat je het toch niet voorkomt allegieen.

Succes met je beslissing
Liesbeth
 
Kinkhoest is voor een baby van onder de 6 maanden levensgevaarlijk en kan dodelijk zijn, dan wel hersenbeschadigingen veroorzaken. Door de gierende hoestaanvallen kan de baby namelijk niet meer goed ademen, dus krijgt ie zuurstofgebrek. En vergis je niet... kinkhoest is een gegeven op heeel veel basissscholen. Als je 1 kind hebt, dan denk je misschien dat het allemaal maar meevalt, maar zodra 1 van je kinderen met de basisschool in aanraking komt (bij mij via de peuterschool die in hetzelfde gebouw zit) dan hoor je niks anders dan kinkhoest voor en kinkhoest na...
Dan loop je dus zeker wel een risico als je dan een pasgeboren baby niet laat inenten, vooral omdat de diagnose kinkhoest pas gesteld wordt als de besmettelijkste fase al voorbij is.
 
Ik had hierboven om 9.41 al gereageerd maar wilde nog iets toevoegen. Dat je kind allergisch wordt van de prik is zo'n typisch fabeltje dat nooit wetenschappelijk is aangetoond. Je kind kan altijd een allergie ontwikkelen en als er in je familie astma/exzeem of iets dergelijks voorkomt, dan is de kans daarop ook groter, maar dat heeft niks met de prik te maken.
Ik heb mijn beide kinderen gewoon laten inenten. Zeker met die kinkhoest die bij ons wel op in elk geval 3 scholen in de buurt de ronde doet, een absolute noodzakelijkheid. En rararara wie vooral andere kinderen met kinkhoest aansteken... dat zijn de niet ingeënte kinderen. Ben je ingeënt en krijg je toch kinkhoest, dan verloopt de ziekte iets milder.
 
Terug
Bovenaan