do's and don't bij borstvoeding....

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,
ik vroeg me af of jullie tips hebben voor welke voedingsmiddelen ik beter kan laten tijdens het geven van borstvoeding. Ik doe namelijk geen oog dicht ’s nachts omdat de meisjes blijven huilen (heb vannacht weer maar 1,5 uur geslapen). ik denk dat ze krampjes hebben. nu wil ik mijn eetpatroon aanpassen om te kijken of het aan mijn borstvoeding ligt. hebben jullie nog tips van welke voedingsmiddelen je beter niet kan eten? ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat zeker samantha er niet tegen kan als ik ook maar 1 klein kopje koffie of cappuccino heb gedronken. ik kan nergens een goede lijst vinden met de do's en don't voor borstvoeding.

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Sara

Hoi Sara,

Je kan het beste geen jus de orange drinken.
Ook niet te pittig eten en zeker geen ui en prei eten. Daar hebben die kids erg veel last van.

Voor de rest is het echt uitzoeken. Als je denkt dat ze last heeft van je koffie (van 1 kopje lijkt me sterk), dan moet je het toch maar even achterwege laten denk ik.

Meis sterkte en hoop dat je kleintje snel buikpijn vrij is...

X Saskia
mv Rik 04-07-07

hoi,

er is geen echte lijst voor de bv. Het is echt per mama verschillend. Mijn kraamverzorgster zei wat je tijdens de zwangerschap heb gegeten kun je ook gewoon tijdens de bv eten. Dus ik heb alles gegeten tijdens mijn bv geven een half jaar lang en mijn zoon had nergens last van, heb zels ook prei uien   sate koffie noem maar op gegeten. Het is puur wat je zelf kan ontdekken waar je kinderen niet tegen kunnen. Succes met het vinden naar een goede balans tussen jou en de kinderen. Krijgen ze wel voldoende binnen? Mischien hebben ze zin in ietsje meer eten je weet het niet het is uitproberen en uitproberen waar jullie allemaal gelukkig bij worden.

bij mij is er noix gezegd over wat ik wel of juist niet moet/mag eten.. ik moet ook sinaasappelsap drinken want daar moet ik 1 of ander drankje bij innemen. ik merk ook niet dat de kleine ergens last van heeft ofzo..

Hoi!

Dat de meisjes huilen hoeft niet aan je melk te liggen, maar t kan... Caffeine kan ze inderdaad wakkerhouden. En van pittig eten kunnen ze een beetje last van hebben, maar t hoeft niet! Ik heb m'n oudste 1 jaar lang bv gegeven en behalve alcohol en koffie/cola nix laten staan. Ik weet niet hoe oud je kindjes zijn maar ik weet nog heel goed dat ik in t begin zei: jeetje, ik heb maar liefs 3 uur achter elkaar geslapen!!!! Dat was heel wat! Van (alcoholvrije)bier schijn je een goed toeschietreflex te krijgen. Dat van jus d'orange heb ik ook weleens gehoord, maar dat heb ik (veel) gedronken (voor mijn energie en vitamines). Gewoon, gevarieerd en gezond eten is toch altijd goed?  Krampjes hoeft nogmaals niet aan jouw melk te liggen. Een tip voor krampjes is t buikje met de klok mee masseren en dragen ipv rugje, buikje ondersteunen (op de buik 'liggen')
Succes!!! groetjes,Priscilla.

Hoi meiden,
Bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag.
Ik wist helemaal niet dat je geen citrus mag drinken…. Ik heb om de dag bijna 1,5 liter jus d’orange gedronken. :eek:S Heb ook even bij mijn moeder geïnformeerd en ik kon er als kleintje zelf ook niet tegen. Dat zal waarschijnlijk een factor zijn geweest. Ben ook gestopt met het drinken van cola.
Ik eet sowieso niet echt gekruid eten dus dat scheelt.
Ik ben zelf overgevoelig voor koffie dus had ik er rekening mee moeten houden dat de meisjes dat ook kunnen zijn.
Ik denk ook dat ze krampjes hebben door lucht. Het zijn zulke gulzige eters/drinkers. Een flesje van 80/85 ml, krijgen ze binnen 4 minuten leeg. Ik had een 123 speen, maar omdat ze daar zo hard in beten, stroomde de melk nog harder hun mond in en verslikten ze zich steeds.

Ik ben gestart met het noteren van alles wat ik eet/drink om te kijken wat eventueel nogmeer effect op de meisjes kan hebben. Hopelijk kan ik snel weer een aantal uur achter elkaar slapen.

Liefs,
Sara

Hey Sara,

Hoe oud zijn je kindjes als ik vragen mag?

Ik heb zelf 2 x borstvoeding gegeven een jaar lang bij beide kids. Ik heb nooit iets laten staan van mijn eten of drinken. Behalve dat je geen alchohol of medicijnen moet nemen mag je gewoon alles en is er nooit bewezen dat kindjes last hebben van wat jij eet of drinkt. Baby's krijgen allemaal krampjes in de eerste weken en maanden. Of ze nu borst of flesvoeding krijgen. Het drijft je soms tot wanhoop en je gaat aan jezelf twijfelen en heel vaak wordt ook direct de borstvoeding de schuld gegeven of de dingen die je eet. Terwijl het heel erg normaal is dat babys last hebben van krampen. Dat hele darmkanaal en de rest moet in werking gezet worden en zich goed ontwikkelen. Dat zal echt met de nodige pijn gepaard gaan zo nu en dan.

Over citrus weet ik niets maar heb het altijd gedronken, liters en liters...dus..als je echt iets meer wilt weten er over is de borstvoedingsorganisatie LLL (La leche league)  heel erg goed. Die kun je altijd bellen en alles vragen.

Groetjes en succes
Petra

Hey Sara,

Ik heb ruim 8 maanden BV gegeven en ik merkte dat als ik sinasappelsap op had mijn hummeltje 's nachts wakker werd en last had van haar buikje. Daar had ze ook last van met zoethout thee. Succes ermee

Groetjess

Terug
Bovenaan