Dochter 1,5 jaar voortaan 5.30/6.00u wakker en heel moe

Hoi allemaal! Mijn dochter van 1,5 jaar is ineens een uur vroeger wakker dan normaal. Ik hoor haar vanaf 5.30u al kletsen in bed. Wanneer ze gaat huilen haar ik haar eruit. Ze wil niet meer verder slapen, ook niet na de fles. Maar vervolgens is ze de hele ochtend dood moe, huilerig en niks is goed. Ze slaapt smiddag altijd van 12.30-14.30u (soms langer of korter). Ze gaat daarna om 19.00/19.30u slapen. Ze is eigenlijk continue moe, al een langere tijd. Lijkt alsof ze meer slaap nodig heeft maar dat het haar niet lukt. Iemand tips? 2x slapen op een dag gaat niet meer voor haar.
 
Waarschijnlijk gewoon de fase voorafgaand aan een sprongetje. De ene keer duurt het langer dan de andere keer.
Niet echt slaapgebrek, maar ze heeft het mentaal gewoon even wat zwaarder, omdat ze nieuwe eigenschappen ontwikkeld.
 
Oh vervelend zo'n fase. Als het aan houdt zou ik proberen toch de bedtijd iets te vervroegen, zowel voor middag als avondslaap. Bij mijn beiden kids merk ik echt dat slapen doet slapen klopt. Dus 12 uur naar bed en 18.30/19.00 (afhankelijk van hoe lang de middagslaap duurt). Oververmoeidheid kan soms leiden tot vroege vogel, dus daarom juist even eerder naar bed
 
Terug
Bovenaan