dochter 1 jr wil niet meer drinken HELLUUUP!

Hallo dames.
mijn dochter die net 1 jr is geworden vertikt het sinds een paar dagen om te drinken, het enige vocht dat ze binnen krijgt is sóchtend haar pap en voor de rest de fruithap en
warm eten + danoontje.
dit is natuurlijk veeeel te weinig, en haar huidje begind zelfs al wat droog aan te voelen, kijk als ze nou niet wou eten is geen ramp, maar drinken vind ik veel erger! ik heb in mijn omgeving  wel eens  mee gemaakt dat een niet drinker op het laatst met uitdrogingsverschijnselen moest worden opgenomen in het ziekenhuis.
mijn dochter is nooit een drinker geweest wat betrefd diksap, roosvise enzo. maar nu drinkt ze bijna niks meer!
vaak doet ze haar beker wel naar de mond maar dan zuugt ze niet.
ik heb een tuitbeker en zo'n rietjesbeker van nuby, waaruit ze het beste drink anders.
iemand tips???
een gefrustreerde memfanilsa

Ow jee, das niet leuk. Ik zou eerst even een aantal dingen uitsluiten waarom ze niet drinkt:

* heeft ze spruw/schimmelinfectie in d'r mond (witte aanslag op de tong)?
* heeft ze geen keelontsteking
* (hebben wij per ongeluk een keer gehad :-( ) Is de fles of het tuutje goed schoon? Zitten er geen schimmels in de tuut waardoor de smaak van alles heel vies is?

Probeer eens een andere beker om uit te drinken, bijvoorbeeld een fles met een rietje of laat haar uit een (plastic) glas drinken zonder tuut.

Mss wil ze wat anders drinken, bijvoorbeeld slappe thee met melk?

En als het te lang duurt dat ze niet drinkt, zou ik zeker even naar de HAP/ HA gaan, want die kleintjes drogen heel snel uit. Als je in haar armpje drukt en de huid blijft ingedrukt dan is het al zorgelijk. Heeft ze nog plasluiers?

Heel veel sterkte en een knuffel

Hoi,

Mijn oudste is nooit een drinker geweest. Hij is te vroeg geboren en zou daardoor niet goed kunnen zuigen/slikken. Hij is inmiddels 2 en groot geworden met een minimale vochtintake.
Ik gaf hem altijd 2 x dgs pap, verder deed ik onder zijn warme hap veel vocht.
Hij vond soep soms wel lekker, heb je dat al eens geprobeerd?
Krijgt jouw kindje al gewone melk? Lars vond het erg spannend om melk uit een pakje te drinken, het voordeel: rietje in de mond en jij kan knijpen op het pakje!
Wel is het belangrijk dat je 1st de punten uit de vorige reactie uitsluit.
Maak er verder niet teveel heisa van, als er nog goed geplast wordt krijgen ze nog voldoende vocht binnen. Ook in fruit zit vocht!
Suc6!

Terug
Bovenaan