Dochter 10 weken slaapt overdag alleen bij ons

Hoi allemaal,
Onze dochter van 10 weken slaapt overdag alleen wanneer ze in onze armen of op onze borst ligt.
We hebben al vanalles geprobeerd, slapen in de kinderwagen, de box, haar eigen bedje. Niks helpt.
's Nachts slaapt ze van 23.00 tot 6.00 zonder enkel probleem in haar eigen bedje op haar eigen kamer.
Zijn er ouders die dit herkennen?

Hoi hoi,

veel herkenning ook hier.
onze dochter heeft dat ook gehad tot zo’n 10 weken daarna gelukkig telkens beter.
nu slaapt ze nog steeds graag bij ons 5,5 maand maar heeft helemaal geen probleem met haar bedje.
allemaal een fase?

Heb een dochtertje van 8 weken en sliep ook alleen maar in mijn armen. Nu heb ik een kussen liggen op de bank en daar slaapt ze wel op. Zo verplaats ik haar ook weleens naar de box. Box vindt ze maar even leuk. 
Slaapt in de nacht ook goed door in eigen wiegje. 

Heel herkenbaar, ik liep ook hele dagen met beebie in de draagdoek, of hij lag op een van ons. Rond de 12 weken werd het beter, omdat we een beter ritme kregen. Vanaf dat moment hebben we hem niet meer in de kinderwagen of box gelegd om te slapen, maar altijd in zn bedje. Wat hier erg hielp en helpt is een vast ritueel. Slaapzak aan, in bed leggen, liedje zingen, kusje en dan slapen. Nu is hij hier zo aan gewend en begint tijdens het zingen te lachen en doet daarna zijn oogjes lekker dicht. Hij weet nu dat zijn bedje de plek is om te slapen. Als hij bij ons op de arm in slaap viel en we legden hem in de kinderwagen, werd hij huilend wakker. Eigenlijk heel logisch, want als jij in bed in slaap valt, en vervolgens wakker wordt in de badkuip, zou je het ook niks vinden. 
Om een lang verhaal kort te maken: het komt goed! Een vaste slaapplek en een vast ritueel helpt daarbij. Daarnaast moet je kindje nog leren slapen en dat heeft wat tijd nodig. ;)

Hier ook zo een! Wij hebben toen hem steeds bij de eerste slaapsignaaltjes op bed gelegd met een ritueeltje. Dan leren ze moe zijn met het bedje associeren. Dat hielp bij ons iig, in het begin was het even doorzetten en sliep hij kort, dan deed ik hem daarna in de draagdoek om verder te slapen. Maar langzaam werden de slaapjes in bed langer, en in de draagdoek korter. En nu is hij 5 maanden en slaapt hij meteen in als we hem op bed leggen! 

Ja zeer herkenbaar! Ik gaf eraan toe en ging samen op de bank liggen. Ik probeerde het wel elke dag en ineens met ongev 14 weken lukte het dr wel! Snachts was trouwens ook geeen probleem, vond ik ook erg apart maar wel blij om gelukkig. Nu wil ze trouwens alleen nog maar in dr eigen bedje slapen ofja een rustige kamer in een bedje. In de wandelwagen een hele dag weg zijn dan hazeslaapjes. Das soms wel jammer maarja. Dus het komt goed! Gewoon geen druk achter zetten en elke dag een keer proberen met idd als je moeheidsignalen ziet. Succes gr

Heel herkenbaar inderdaad! Ons dochtertje is nu 9 weken en slaapt overdag ook slecht of kort. Zijn nu bezig ritme op te bouwen en dat is zo nu en dan flink doorbijten.. De ene keer doet ze het wel goed en de andere keer is het jammeren of huilen. Rond 21:00 geeft ze het meestal op en dan ligt ze bij ons op de bank te slapen (omdat ze overdag nu al 3 keer naar bed gaat), anders zie ik haar bijna niet! Half 11 de laatste fles en dan slaapt ze zonder problemen verder in haar eigen bedje. 

Terug
Bovenaan