Dochter 11 maanden doet nog niet veel.

Dag mama’s.

Ik wil even wat zorgen uitspreken over de ontwikkeling van mijn dochter van precies 11 maanden. Ze heeft een goede start gehad en geen complicaties, echter vond zij buikligging vanaf dag 1 al enorm vervelend. Op t moment dat ze op haar buik werd neergelegd was het gelijk brullen.. dit hebben wij toen losgelaten, ondertussen liep de fysio vanaf 3 maanden al bij ons thuis ivm voorkeurshouding.
Maar nu komt het, de kleine meid wil dus niet tijgeren of kruipen. Kan nog niet zelfstandig van lig zit en van zit naar lig en heeft nog helemaal geen interesse om zichzelf op te trekken. Sinds een maandje kan ze wel op haar benen staan maar niet voor al te lang.
We zijn al bezig met oefeningen van de fysio maar er gebeurd nog niet echt veel. Hebben meerdere dit meegemaakt? Dit is me eerste kindje en ik maak me toch wel zorgen nu..
 
Klinkt vrij bijzonder inderdaad. (Ben geen deskundige, dus niet van mijn mening schikken.)
Ik zou hiermee zeker naar een kinderarts gaan. Consultatie bureau of je huisarts kunnen je kind doorverwijzen. Kinderarts kan bepalen of er niet wat meer nodig is dan fysiotherapie.
Heb wel gemerkt dat het ervaringsniveau van de fysiotherapeut verschil kan maken voor de voorderingen. De onze ging tegen het eind van de behandeling met pensioen, en haar opvolgster bereikte beduidend minder. Omdat je met baby's heel veel geduld en overtuigingskracht nodig hebt.
Maar fysiotherapie bij baby kost sowieso veel tijd. Ook met een ervaren therapeut.
 
 
Heeft de fysio ook gekeken naar (hyper)mobiliteit of juist beperking in mobiliteit? Wij hebben ons bij de eerste vaker gemeld bij het cjg en kregen dan te horen dat elk kind zich ontwikkeld op zijn eigen tempo, terwijl er toch echt wat mis bleek te zijn. 
 
Tot nu toe heeft de fysio geen beperkingen geconstateerd.. ze beweegt verder goed met haar armen en benen. Als ik haar bij dr handen vastpak dan trekt ze zichzelf wel omhoog. 
 
Terug
Bovenaan