<p>Lieve dames,</p><p>Mijn dochter eet erg weinig als ik kijk naar de richtlijnen. Zij wordt volgende maand een jaar en krijgt nog BV op verzoek. Zij drinkt vooral snachts veel en overdag nog gemiddeld 1 a 2 keer voor haar slaapjes. En ik vermoed dus dat ze hiernaast te weinig eet. </p><p>sMorgens ongeveer een halve boterham met smeerkaas oid, tussendoor wat fruit of kwark maar echt maar een paar hapjes. Soms houdt ze het na 2 stukjes/lepeltjes al voor gezien. Dan smiddags weer een klein beetje brood of wat diverse hapjes van onze lunch (wij wonen in het buitenland dus eten meestal warm). sAvonds eet ze een zelfgemaakt groentehapje, meestal zonder vlees want dat lijkt ze niet lekker te vinden. Qua hoeveelheid eet ze ongeveer de helft van een Olvarit potje. That’s it.. Ik probeer haar daarna nog wat yoghurt te geven en dat wil ze maar af en toe. Tussendoor gedurende de dag eet ze nog weleens een gekookt worteltje of een beetje van een (volkoren) cracotte.</p><p>Moet ik me zorgen maken over tekorten? Of ben ik te streng voor Nadine en mijzelf? Ze haalt natuurlijk nog wel veel uit de borstvoeding maar ze zou op haar leeftijd al wat meer moeten eten toch? <br /><br />Mijn excuses als dit al eerder besproken is, ik kon nog nergens iets vinden over specifiek borstvoeding op “latere leeftijd” in combinatie met weinig eten. </p><p>Liefs! </p>