Dochter 11 maanden weigerd ineens brood

<p>Hallo, </p><p>Mijn dochter van 11,5 maand wilt ineens geen brood meer eten.. alles vliegt op de grond.. met vork eten zonder vork zelf eten etc etc niks helpt. Ook al Brinta geprobeerd maar dat lust ze echt niet. Bambix wel maar ze weigerd ook de fles zelf. Bordje pap ook. </p><p>Ze drinkt nog 1 x per dag opvolgmelk verder gewone melk. Ter info dit is in overleg met het bureau. </p><p>Hieronder het schema zoals het tot twee dagen geleden was. </p><p>08.00 1 boterham + beker melk </p><p>10.00 2 stuks fruit + water </p><p>12.30 2 boterham + beker melk </p><p>15.00 koekje + water</p><p>17.00 warm eten </p><p>18.30 beker opvolgmelk </p><p>Zitten we goed kwa schema? En wat nu .. ze zit al zo fijntjes en licht kwa gewicht... </p><p> </p>

Prima schema zo toch? Kinderen houden hun fases van wel of niet eten...
Geen brood eten ging hier gepaard met tandjes of hitte...
Blijf het gewoon aanbieden, komt vanzelf weer!
Je zou nog yoghurt met havermout en een geprakt banaantje erdoor kunnen proberen als ontbijt

Hier 1 van 12 maanden die ook brood weigert. Ze at het altijd prima maar de laatste 1.5 Maand bijna niks meer. Maakt niet uit welk beleg er op zit of dat ik het haar zelf laat eten of in haar mond doe. Ze frut alles eruit. 
Ik vind het super irritant maar weet dat het een fase is (die overigens heeel lang kan duren) Rond de 1 jaar gaan kinderen ineens veel minder eten en lekker dwars zijn. Mijn oudste dochter deed dit ook en dat heeft maaaaanden geduurd. Ze is nu bijna 3 jaar en eet nog steeds maar 1 boterham als ontbijt en 1 boterham als lunch.
Het hoort erbij, maak je er niet te druk om. Ze eten als ze honger hebben ;) Ik geef nog wel eens een boterham in haar hand of een cracker of een krentenbol tijdens het wandelen of fietsen en dan eet ze het wel op. T is in elk geval volkomen normaal gedrag voor je mini-dreumes!

Hier 1 van 12 maanden die ook brood weigert. Ze at het altijd prima maar de laatste 1.5 Maand bijna niks meer. Maakt niet uit welk beleg er op zit of dat ik het haar zelf laat eten of in haar mond doe. Ze frut alles eruit. 
Ik vind het super irritant maar weet dat het een fase is (die overigens heeel lang kan duren) Rond de 1 jaar gaan kinderen ineens veel minder eten en lekker dwars zijn. Mijn oudste dochter deed dit ook en dat heeft maaaaanden geduurd. Ze is nu bijna 3 jaar en eet nog steeds maar 1 boterham als ontbijt en 1 boterham als lunch.
Het hoort erbij, maak je er niet te druk om. Ze eten als ze honger hebben ;) Ik geef nog wel eens een boterham in haar hand of een cracker of een krentenbol tijdens het wandelen of fietsen en dan eet ze het wel op. T is in elk geval volkomen normaal gedrag voor je mini-dreumes!

Ik geef trouwens nog wel opvolgmelk in de ochtend en avond (dus om 7.00 en 19.00 180cc) en na het avondeten wat yoghurt met banaan en aardbeien ofzo.
Als ze in de ochtend echt niks eet, zou ik haar dan yoghurt als ontbijt geven of toch nog gewoon opvolgmelk. Dat mag nog prima 2x per dag!
Pap en bambix willen mijn dochters ook écht niet, ze gruwelen ervan.

Ik geef trouwens nog wel opvolgmelk in de ochtend en avond (dus om 7.00 en 19.00 180cc) en na het avondeten wat yoghurt met banaan en aardbeien ofzo.
Als ze in de ochtend echt niks eet, zou ik haar dan yoghurt als ontbijt geven of toch nog gewoon opvolgmelk. Dat mag nog prima 2x per dag!
Pap en bambix willen mijn dochters ook écht niet, ze gruwelen ervan.

Komen er misschien tandjes door?? Mijn zoontje weigert ook brood en eigenlijk alles wat (hard) is en hij voor moet kauwen als er tanden doorkomen.
Yogurt/kwark ofzo gaat er hier vaak dan wel in in plaats van een boterham. ??

M. heeft zo een tijdje enkel de korstjes willen eten (wij hebben dus véél brood gegeten die periode)... nu terug hele boterhammen (en hij eet die zo mooi dubbelgeplooid op, megacute hé. We merken wel dat hij bij last van tandjes echt enkel harde dingen (dus opnieuw die korstjes) verkiest!

Terug
Bovenaan