Dochter (11 mnd) wil alleen getroost worden door papa :-(!

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter van bijna 11 mnd wil sinds een paar weken alleen getroost worden door haar vader (als we allebei thuis zijn). Als ik alleen thuis ben wil ze gelukkig ook door mij getroost worden. Maar als haar vader thuis is, en ze schrikt wakker, is overstuur, huilt, valt enz. dan mag alleen papa haar oppakken. Als ik haar oppak strekt ze haar armpjes uit naar papa, en bij mij krijst ze hysterisch.

Ik had eigenlijk verwacht (omdat bijna de hele week voor haar zorg, en weinig dagen werk) de voorkeur zou krijgen... Ik ben gewoon een beetje jaloers! gelukkig zijn er ook dingen die ze alleen bij mij doet: met mij moet ze bijv heel veel lachen... Ik had verwacht dat die rollen omgedraaid zouden zijn (mama voor de troost, papa voor de lol).

Is dit een fase? Of heeft ze gewoon nu al een voorkeur? Ik wi lhier niet altijd naar luisteren, anders kan mijn man straks altijd uit bed om haar te troosten...ze manipuleert ons gewoon een beetje!

Wie heeft hier ervaring mee? En ik bedoel dan niet; mama's die de voorkeur hebben boven papa's, maar echt ANDERSOM :-(

hihih, moet een beetje lachen om je stukje, zo herkenbaar!!
Ik denk zelf dat het juist komt omdat jij de meeste zorg hebt. Jij bent ook diegene die standjes geeft (weet niet of je het nu al doet) ed. En papa is gewoon voor het gezellige. En daarbij, het is een meisje. Men zegt dat die altijd wat meer naar de papa trekken.
Ik heb een zoon van bijna 3 en hij wil meestal door mama geknuffeld worden ed. Dus niet eens als hij verdrietig is. Ik moet hem bijna dwingen om papa een kus te geven.
Maar ik ga ervan uit dat het over gaat.

Maar ik kan je gevoel goed begrijpen hoor.....ben benieuwd wat mijn meisjes gaan doen???!!!

Groetjes Bertine

Ik herken het ook hoor. Al is het bij ons minder uitgesproken dan bij jullie. Maar Iris gaat graag lekker even tegen papa aan liggen, maar ik kan het wel vergeten :)

Alleen nu ze ziek is, dan is mama opeens alles en ik mag geen seconde van haar zijde gaan.

Kan me best voorstellen dat het bij ons ook nog es heftiger gaat worden hoor. Inderdaad, vaders en dochters trekken vaak naar elkaar toe. En juist omdat ik er de hele dag al ben, is papa toch wel het einde als die weer thuis komt. (Ik werk ook, maar veel minder).

Groetjes Eva

pfff ben dus niet de enige die zo denkt ha ha ,ik heb een dochter die nu bijna 11 maanden is en al vanaf dag 1 heel rustig wordt van papa en afgelopen week heeft hij haar geleer dat ze een kusje geeft als hij erom vraagt komt ze heel schattig elke keer weer met getuite lipjes naar m toe en als ik het vraag draait ze gewoon haar hoofd weg.ik denk ook zeker dat het komt omdat ik meer thuis ben dan papa ,snap het gevoel erbij wel

Hoi,

Dat is echt niet vreemd hoor, ik heb 3kinderen en als papa thuis is hebben ze veelal het liefste papa, die moeten ze al zoveel missen, die extra momenten met papa vinden ze fijn, maar je hoeft daar echt niet jaloers om te zijn, al heb ik daar soms ook wel eens last van, maar voor papa is dat wel heel fijn het zou veel erger zijn als ze het niet zouden willen!

Gr MJ

Terug
Bovenaan