Dochter 13 maanden slaapt niet meer s avonds

<p>Sinds een Week wil mijn dochter niet meer slapen s avonds. Het begon met verkouden en benauwdheid en nu lijkt het een vast patroon te worden </p><p>Ik word er zelf radeloos van, ook omdat ik net een jaar van slapeloze nachten achter de rug heb en dit weer voelt als opnieuw beginnen..</p><p>Ik probeer van alles, vast ritme, afscheid nemen van spulletjes en personen voor naar bed gaan, extra fles, door laten huilen ook met de 5 min techniek en steeds terugkomen, maar dan wordt ze woest. Probeer ook overdag genoeg rusten zodat ze s avonds niet overprikkeld is. Maar ze wil niet gaan slapen voor 23:00. De laatste dagen heb ik haar in het wippertje in slaap gekregen en verplaats ik haar naar haar bedje. </p><p>Mijn vraag is: herkennen jullie dit? Hebben jullie nog tips?  is dit een fase of moet ik haar direct leren in eigen bed in slaap te vallen? </p><p>Voorheen waren de avonden geen probleem en ook overdag is nu geen punt om te slapen. </p><p> </p><p> </p>
 
Ik vermoed dat het een fase is. Ik heb twee goede slapers maar ook die hebben fases met mijn eerste heb ik avond uren lang wiegend heen en weer gelopen zodat ik hem slapend weg kon leggen en ineens was zon fase weer voorbij. Houdt hoop het gaat weer over tot de volgende fase ?
 
Hoi,
 
Ik herken het heel goed, wij hebben hetzelfde doorgemaakt. Ik had zelf het idee dat het te maken had met het echte besef dat ze alleen zijn (al is oei ik groei wat achterhaald, zij geven dit ook aan). Wat wij deden is heeel veel kiekeboe en verstoppertje spelen om te laten zien dat we weer terug komen. En overdag juist heel veel naar buiten en actief zijn zodat hij echt moe is. 
Het was een zware periode waar we veel langs zijn bedje hebben gezeten en wegslopen als hij sliep (en de kraak in de vloer die hem weer wakker maakte verwenst). Nu is hij bijna 18 maanden en slaapt alweer een maand of 2 goed in. 
Sterkte ermee. 
 
Terug
Bovenaan