Dochter 14 maand slapen

<p>Haaihaai</p><p>Ik heb al vaker gepost over het slapen van mijn dochtertje. </p><p>Ze slaapt al een tijdje op haar eigen kamer. Maar het verschilt per dag soms dan word ze wakker voor haar speen, die heeft ze dan op de grond gegooit. (fase van alles op de grond gooien) dus moet ik naar haar toe om in te doen. Maar ze heeft tegenwoordig ook in de mode om rond 3/4 wakker te worden. En dan niet meer te gaan slapen. Kan der alleen nog maar getroost krijgen als ik haar in ons bed leg.</p><p>Nou kvind prima. Dan heeft ze het toch een tijdje volgehouden in der eigen bed. </p><p>Maar als ze wakker word dan staat ze ook in 1 keer op. Ze blijft niet even liggen. Nee ze schrikt wakker en Staat dan gelijk op. En krijg der dan voor geen goud meer in slaap. Overdag doet ze nog weleens 2 dutjes soms 1.. Maar dan word ze naar 30 min wakker en dan staat ze gelijk op. Maar gaat dan echt niet meeer slapen. Ze slaapt in een slaapzak. In een sleepyhead.  Maar merk dat ze dan gewoon nog niet uitgeslapen is. Soms is ze wel gewoon vrolijk... Maar soms ook echt stront chagerijnig. En dan is de middag niet zo gezellig ?</p><p>Herkent iemand mijn verhaal? En heeft er iemand misschien wat tips.? </p>
 
Yep, herkenbaar en heel normaal (,voor mij dan, haha)

Ik heb 2 kids, 3 jaar en 16 maanden. De jongste staat ook direct op zodra ze wakker wordt. Echt direct. En gaat dan idd niet meer slapen. Gistermiddag werd ze na 1 uurtje slapen wakker om 13.30, en gelijk staan en huilen. Nog doodmoe, maar ze ging echt niet meer slapen. Dus dan maar eruit en eenmaal beneden gaat het wel weer en dan gaat ze er s avonds maar wat eerder in.

In de nacht heeft ze ook heel lang gerommeld, precies wat jij omschrijft. In de periode van 12-16 maanden. De laatste 2 a 3 weken gaat het ineens heel goed.

Ze ging dan ook midden in de nacht rechtop staan, vertikte het om te gaan slapen. In ons bed sliep ze dan wel weer door. Dus er zijn heel wat nachtjes geweest dat ze rond 2.00 tussenin belandde. Soms ging het 5 nachten goed, dan weer 3 nachten achter elkaar gedoe.

Andere avonden ging ze echt niet slapen en belandde ze dus al om 21.00 in ons bed (als ze om 21.00 nóg niet sliep, nam ik haar in ons bed) Dan legden we haar om 23.00 altijd wel over in haar eigen bed.

De laatste 2 weken gaat het ineens beter in de nacht. Ze slaapt dieper en slaapt meestal door, of is in ieder geval wel te sussen in haar eigen bed.

Ik herken dit ook nog heel erg van mn oudste dochter, bij haar ging het ook tussen de 16-18 maanden beter. Dan worden ze eindelijk wat groter en slapen ze dieper. Mn oudste is nu dus 3 jaar en als ze s ochtends wakker wordt zegt ze altijd: ik wil nog even verder slapen, mama. En dan ligt ze nog een half uur heerlijk te tutten in dr bed. Nou, dat was 1.5 jaar terug ook wel anders... ;) Dus het komt echt goed zodra ze ouder worden!

We hebben hier ook een poosje gerommeld met 1 of 2x slapen. Vanaf 14.5 maand was ik wel over naar 1x slapen, maar dat kostte in t begin veel moeite hoor. Nu zijn we 2 maanden verder en nog steeds is ze om 11.30 écht moe. Maar 2x slapen ging gewoon niet meer, ze weigerde op den duur alle middagdutjes of sliep in de middag niet eerder dan 15.30, wat ook niet opschiet natuurlijk.

Succes! Ik denk dat je het gewoon goed doet, mijn aanpak is dezelfde als de jouwe en op een dag wordt het beter hoor!
 
Pff herkenbaar. Mijn dochter is ook 14 maanden en wat zijn de nachten op dit moment pittig (helpt ook niet dat ik met weer zwanger ben, dus moe moe moe). 
Ze gaat meestal prima slapen, maar wordt na een aantal uur wakker en staat dan in haar bed. Het liefste wilt ze dan borstvoeding. Maar als het te weinig is (en dat is het tegenwoordig) dan wordt ze echt boos en wilt niet meer slapen. Ik heb het op tandjes / verkoudheid gegooid. Bij ons in bed slapen doet ze ook niet echt... 
Sinds vannacht weer een poging gedaan om te starten met de estivill methode. En alhoewel ze nog steeds 3x wakker wordt, sliep ze in ieder geval weer door in haar eigen bed. 
 
Ooh wat fijn dat het voor andere ook herkenbaar is haha. 
Was echt bang dat het aan mij lag? 
Ik vind het echt vrij pittig. Ze is altijd een slechte slaper geweest... Vanaf 3 maanden ong deed ze alleen maar dutjes van 30 min. En tot nu toe nog steeds.  Ze heeft gewoon echt een hekel aan slapen hier! Nou ik zal echt een keer blij zijn als ik eens een nachtje mag doortrekken? dus hopelijk komt het allemaal wel goed als ze wat ouder is?  ik heb ook echt geen zin en puf meer om snachts dat hele rieteltjw te doen. Soms kan ik haar sussen met der speen. Maar soms dan is ze gewoon ontroostbaar en dan beland ze weer bij ons in bed.  Dan krijg ik mijn rust. Maar zij natuurlijk ook.... Overdag slaapt ze al bijna niet. En dan snachts dan word ze ook soms een aantal keer wakker.  We hebben toch eens onze rust nodig? we
Wel fijn dat het uiteindelijk bij jullie ook goedgekomen is, dat geeft mij ook een iets positiever beeld haha. Ik zeg iedere dag maar tegen mezelf.. Het is een fase.
 
 
Hier ook heel herkenbaar, we hebben elkaars naam al vaker in slaaptopics langs zien komen.
Mijn zoon is 15,5 maand. Altijd een slechte slaper geweest, letterlijk vanaf dag 3. Hazenslaapjes, nachtenlang wakker etc. Bij ons in bed lukt niet want daar heeft hij de associatie van slapen niet en wordt t vooral feest. We hebben vanaf een maand of 5 met slaapcoaches gewerkt en slaaptraining maar niets hielp.
Wij hebben uiteindelijk geaccepteerd dat hij 2 x 30 minuten sliep per dag. Ging dan ook staan en huilen, stront chagrijnig de rest van de dag en altijd 18.00u naar bed. Uiteindelijk ging hij de nachten daar goed op en sliep hij klokje rond, of in ieder geval 11 uur. Vroege vogel dus, maar hij sliep voldoende snachts.
Nu zijn we sinds een week over naar 1 dut en zijn we weer gestart met slaaptraining tijdens de dutjes. Ineens lijkt het wel te werken. Dag 1 sliep hij 30, 10, 6 minuten (in 1 middagdut met gecontroleerde huilmethode toegepast). De tweede dag 40, 8 en 8 minuten, dag 3 in één keer een uur (een dutje overdag van een uur is in zn leven op 1 hand te tellen, dus wij zijn heel blij), daarna nog een half uur laten liggen maar hij ging niet meer slapen. Dag 4 deed hij een middagdut van 5 kwartier. Het lijkt er dus ook wel op dat hij eerder niet toe was aan slaaptraining. Want we hebben deze methodiek eerder geprobeerd. 
 
Mijn zoontje sliep ook heel slecht rond die leeftijd. Ik ben begonnen met het gebruiken van witte ruis. Er is een artiets op Spotify en Apple music die ik altijd gebruik. Het heet Sounds that make my baby sleep. Dit schijnt te kalmeren en de hersenen te stimuleren. Baat het niet dan schaad het niet. Ik zet altijd een nummer op repeat zodat hij lekker de hele nacht door kan blijven spelen en het geluid constant is. Het zijn playlists met huiselijke geluiden. Ook hebben ze een nummer met het geluid van een auto ritje. Hier val ik zelfs graag mee in slaap. MAJOR HELP. Ik hoop dat je er iets aan hebt! Veel Succes?☺️ https://open.spotify.com/artist/5BD1SLx95hHAUe8NFixDqx?si=a_X6Ati1R7ujTr3YYOjnoA
 
Terug
Bovenaan