dochter 18,5 maand heeeel vervelend

Hoi ff klagen hoor.
Mijn dochtertje is nu 18,5 maand en heel erg vervelend!
Middagslaapje is ze eerder wakker. Ze kan (bijna) niet alleen spelen.
Als ik even naar de keuken loop, dan begint ze te huilen en komt ze me achterna. Het is echt vermoeiend zeg!
En bij opa en oma kan ze wel lekker alleen spelen!
Het zal wel bij deze leeftijd horen. Ik hoop dat dit een sprongetje is??
Wanneer is eigenlijk de laatste sprong?
Wie heeft dit ook?


 
Hoihoi,

Ik herken het hoor!! Mijn dochter heeft dit ook een poos gehad toen ze 17 maanden was. (ze is nu 20,5mnd) Alleen spelen kan ze nog steeds moeilijk, maar zo is ze gewoon daar heb ik me ondertussen bij neergelegd. Zolang ik maar regelmatig met haar samen iets doe speelt ze af en toe ook eventjes alleen. En ze moeten het ook leren om alleen te spelen. Het huilen heeft ze ook gehad. Nu nog af en toe, maar meer als ze erg moe is. Ik leg nu duidelijk dat ik even naar boven od de wc ga en dan vind ze dat prima. En zo niet dan niet! Ze kunnen niet altijd alles krijgen zoals ze het willen! Het is even een vermoeiende tijd, maar het is een fase!! Het gaat dus weer over!!

Succes!!
 
Het is idd een fase, en die kan heel vermoeiend zijn.
Al heb ik die persoonlijk zo niet ervaren.
Ik zei altijd als ik naar de keuken ging bijv mama gaat even naar de keuken en als ze dan begon de "miepen"(zoals wij dat zien) zei ik kom maar mee.
Naar de wc idem ik ik benoemde wat ik ging doen en nam er mee als ze het onprettig vond als ik uit haar zicht verdween.
Want dat is het namelijk! ze kunnen het nog niet plaatsen dat je weer terug komt.
Als ik ging koken bijv zat ze bij in de keuken in de kinderstoel of bij een keukenkastjes met wat potjes en pannetjes.
Tja het kan vermoeiend zijn maar het is echt een fase waarin ze ook vertrouwen moeten opbouwen en die is heel belangrijk!
Het komt goed het is ff doorbijten!



 
Terug
Bovenaan