Dochter 2 jaar en 2 maand Wil s'avond niet meer slapen!!

Hallo andere mamma's

Ik val maar gewoon met de deur in huis.

Ik breng mijn dochter meestal om kwart over 7 op bed. Sinds een paar wk wil ze niet meer slapen. Zit ze eerst steeds mamma te roepen wil niet slapen mamma slokje drinken mamma mijn beertje!! Echt allerlei dingen.
Duurt soms wel 2 uren lang:( En ik word er een beetje "gek" van.
Is dit normaal? Is dit weer zo'n periode die wel weer overwaait??
Of zou het misschien komen dat ze middag's nog slaapt? Dan slaapt ze meestal nog 1,5 tot 2 uren. van 1 tot 3. Ik vind dat ze dat wel nodig heeft maar misschien denk ik dan verkeerd?

Iemand tips??
Alvast heel erg bedankt
 
Ik denk dat het wel een beetje een fase is hoor, het is tenminste heel herkenbaar.
Misschien moet je het middagdutje wat korter maken, zodat ze 's avonds ook echt moe is als ze naar bed gaat. Of haar 's avonds wat later naar bed brengen.
Kijk ook eens op haar kamer of er misschien dingen zijn die er akelig uit zien in het donker, want dat kan angst opwekken.
Ons meisje heeft dat rond die leeftijd ook wel gehad. Ik bleef dan vaak boven nog wat rommelen.Na een tijdje hebben we een klein lampje op haar kamer aangelaten. Dat heeft ze nu (ze is nu 4) nog vaak aan 's avonds als ze gaat slapen.
We hebben wel een vast slaapritueel,waar we ook niet vanaf wijken. Dit geeft al veel houvast. Dat roepen heeft ze ook gedaan. Ik ging dan 1 keer boven, gaf haar nog een kus, zette het muziekje nog een keer aan en vertelde haar dat ik nu niet meer kwam. Dat roepen hebben we dus genegeerd. Je moet er wel heel consequent in zijn en blijven hoor. Dan is het in een paar avonden zo over.

Succes ermee!!
 
Met Anninas eens, negeren dat roepen. Ze proberen op alle mogelijke manieren je aan hun bed te krijgen. Zo roept Loïs dat er een nageltjes zit of ze roept om kusjes... ik heb een vast slaapritueel en daarna kom ik niet meer terug, of ze moet haar knuffel op de grond hebben liggen.
 
Hoi,

Ik zit nu precies met hetzelfde probleem!!!

Onze man slaapt nog tussen de middag van half 1 tot 2/half3
S`avonds naar bed gaan is een drama,hij kan wel 1/2 uur huilen,we gaan er dan na 10 min heen,en dat steeds 5 min uitbouwen,uiteindelijk valt hij in slaap.
dan rond ongeveer 10 uur(zn 1,5 uur later word hij weer wakker en weer hetzelfde probleem,eer dat hij dan slaapt is het soms wel 11 uur,en ditzelfde hebben we dan ook weer midden in de nacht,hij kan dan wel huilen van bijv.3 tot half 5.

Ik ben nu eerlijk zegt op...ben er klaar mee en het heeft een grote aanslag op mijzelf,onze humeur en geduld
Hij is er gewoon schor van!

Hij zegt ook:bed slapen eng...

zijn er nog mensen met tips

p.s hij wordt as donderdag weer geopereerd,hij krijgt buisjes en zijn neusamandel wordt voor de 2e keer eruit gehaald.
Ik dacht aan groei pijn? maar het nadeel is dat hij een zeer hoge pijn grens heeft en heel slecht iets aangeeft,het is een bikkel eigenlijk.
Ook het slaapje eraf houden heeft nu nog geen zin,hij valt dan alsnog om 5 uur in slaap of hij wordt ongelofelijk chagerijnig.

 
Bij ons zoontje was dat vorig jaar ook het geval toen hij ongeveer zo oud was. Had zijn middagdutje zeker nog nodig (en sliep dan 2uur) maar s avonds was hij niet moe genoeg. Toen we het middagdutje eraf haalden, ging het inslapen s avonds beter. Maar het kan ook een fase zijn, ik zou niet 123 stoppen met het middagdutje. Succes ermee, belangrijkste is dat je ritueel elke avond anders is. En... Geef net toe aan het 'tijd rekken'.
 
M'n moeder vertelde me dat ze bij mij altijd lavendelolie op m'n kussentje druppelde en dat ik daar wat rustiger van werd. bij m n dochtertje hielp kindival . naartuurlijk product van vsm volgens mij. ze werd er rustiger van en sliep lkkr door. misschien helpt het ook bij je zoontje? succes in ieder geval!
 
Same here, kindival tabletten van VSM. Om gek van te worden als je kind niet goed wil slapen. Had alles voor mijn gevoel geprobeerd. Maar goed, het valt te proberen, voor mij werkte dit wel, succes.... Oja en regelmaat, elke dag hetzelfde ritme. Geen rare dagen waarop alles anders loopt. Nogmaals succes!
 
Wij hebben ook probleem zoals vermeld ier boven ze wil nie slapen ..pakke ze bij ons tot ze slaapt dan verlegge we ze .na uur of 2 word ze wakker meestal rond zelfde uur ook en weent ze alles bij een maar bijzitte helpt niet wil niet in slaap vallen 
grrs kevin
 
Terug
Bovenaan