Dochter 21 maanden ‘s nachts slecht slapen en vroeg wakker

<p>Hallo allemaal.</p><p>hopelijk kan iemand advies geven of dezelfde of soortgelijke ervaring delen.. </p><p>onze dochter van 21 maanden slaapt sinds aantal weken slecht, met name in De nacht en word vervolgens om 5 uur wakker. We geven haar nog 1 fles voor het slapen rond 18.30 en voor 19.30 liftte in bed. Het duurt soms wel 3 kwartier voordat ze in slaap valt. <br />ze heeft een aparte manier oM in slaapt te vallen: wiegend met heel het lichaam en jengelen en/of neuriën. Zo word ze ook wakker. Voor die tijd heeft ze vanaf 3 maanden doorgeslapen van 19.30 tot6 /7 uur. <br />nu word ze tussendoor jengelend wakker en gaat heftig wiegen. Soms wel een uur lang! Alleen als het echt erg is, als ze huilt dan ga ik haar kalmeren. Soms valt ze in slaap en soms niet. <br />Ik ben 37 weken zwanger en vrees natuurlijk voor het ergste dat 2 kinderen elkaar wakker houden snachts. <br />voor de rest is het een vrolijk eigenwijs meisje en smiddags slaapt ze meestal 2 uurtjes. <br />Hopelijk gaat het ooit voorbij.. het duurt nu 1,5 maand en ben echt moe! </p>
 
Hoi, heel herkenbaar maar zijn echt allemaal fases. Mijn zoon van bijna 2 werd begin juni tot half juli elke dag rond 05:15 a 05:30 wakker. En ik heb ook nog een kleine van 8 maanden. En ik was ook echt doodmoe. Maar nu 1,5 maand later slaapt hij weer tot 06:15 a 06:30 en dat scheelt echt enorm. Dat extreem vroege wakker worden is dus weer achter de rug... maar dit komt wel echt met fases. Overigens werden hier mijn kinderen niet wakker van elkaar snachts. Dus dat viel me echt alles mee.
succes 
liefs 
 
Oh men of ik mn eigen dochter hoor. Nu 22 maanden en sinds een week ook drama. 
Middag slaap was normaal 2 tot 3 uur nu een uurtje met max 1,5 uur. Savonds mega moe maar niet eerder slapen dan 2030 of 21 uur met het nodige gejank erbij. Om zo vervolgens weer om 5 uur of eerder wakker te worden met vreselijk gejengel. 
Wallen tot aan mn knieën al en net zwanger. Kan mn rust dus ook totaal niet pakken.
Hoop zo niet dat dit nog 1,5 maand zo door gaat.
Heel veel succes, hopelijk kun je overdag slapen en haar ook weg brengen om helemaal niks te doen.
 
Oei zeg, hier zelfde leeftijd en merkte ook al dat ik er weer vaak uit moest snachts voor haar. Blijken de laatste kiezen allemaal tegelijk te komen... dit kan erg lang aanduren. Tot nu toe nog niks echt door, al 3 weken tandvlees warm en je voelt ze eronder zitten. In slaap komen is zowieso ook een lastig gedoe ik probeer niet eens meer in eigen bed meteen echt niet. 2u later heb ik geen haren meer op mijn kop van irritatie en heeft zij een verstopte neus van het krijsen dus dan slaapt ze daardoor alsnog niet. Hier werkt t (sinds zomertijd om 21.00u normaal om 20.00u) alleen goed als ik samen met haar op mijn buik in het grote bed ga liggen,geen licht. Binnen een kwartier kan ik haar in eigen kamer leggen als ze slaapt. Als ze snachts wakker word laat ik haar liggen. Geef gewoon wat drinken en aai over de bol en dan slaapt ze weer verder. Ik trek me niks aan van: ze moet leren blabla. Nee: mama moet slapen! Hihihi ze hebben er met die leeftijd niks aan telkens huilend te gaan slapen en overdag kapot moe en mama ook..dus jullie doen t goed lieve mamas! Volg het eigen instinct ??
 
Jaa zo is het! Ik denk dat Zoë haar hoektanden aan het groeien zijn. Je ziet nog niks maar wel dat ze rood en gezwollen zijn en misschien peuterpubertijd...?? Je weet niet wat er in het koppie gebeurd. 
Thanks voor jullie ervaringsverhalen. 
Ik heb ze vandaag ook in de ochtend naar bed gebracht en vanmiddag sliep ze na een uur pas in maar bij elkaar wel 4 uur geslapen!! Savonds viel ze binnen een half uur in slaap zonder gedoe. Wellicht was/is ze oververmoeid. Hopelijk slaapt ze vanavond door en niet te vroeg wakker ?
 
Lets hope so! Ik heb ooit ergens gelezen dat ze savonds minder goed slapen als ze geen goed middagdutje doen in de eerste 3 jaar. Tot nu toe gaan de middag dutjes redelijk en altijd ongeveer 1,5u. Dat het avond ritueel niet volgens de ‘richtlijnen’ verloopt neem ik voor nu op de koop toe. Ik ben allang blij dat ik een manier heb die zonder gejengel t/m gigantische paniek huilbui gebeurd ? go with the flow denk ik dan maar en elk kind is anders. En helaas krijgen ze indd soms weken lang fases haha. We komen er wel ???
 
Ik denk echt peuter puberteit haha.
Ze heeft bij ons alle tanden op de achterste kiezen na maar die lijken er nog niet aan te komen. Zal zo fijn zijn als ik die zou zien want dan weet ik waar het vandaan komt.
Vannacht ook weer een uur lopen miepen en soort huilen en toen weer voor half 6 wakker. Moet gewoon gaan slapen vanmiddag anders trek ik dit niet hoor. Ben nu 4 weken zwanger en al mega moe, komt dit er ook nog eens bij haha.
Ik heb altijd gezegd, wanneer ze goed slaapt wil ik voor de volgende gaan. Serieus, na de 1e positieve test begon ze weer te spoken. Alsof ze het weet.
 
Terug
Bovenaan