Dochter 22 maanden van slag door baby

Vorige week is ons tweede kindje geboren. Mijn dochter van 22 maanden heeft hier duidelijk moeite mee.
Ze zoekt de baby wel op en is er super lief voor maar ze slaapt slecht, weigert te eten of eet heel weinig, huilt snel en zit echt niet lekker in haar vel.
We betrekken haar bij alles, prijzen haar bij de baby ( kijk een baby wat x al kan).
Ik heb een keizersnede gehad dus kan haar nu niet tillen wat het nog lastiger maakt
Herkenbaar voor iemand, tips om haar hier doorheen te helpen?
 
Lastig he! Mijn oudste was 21 maanden toen haar zusje geboren werd, en ik kreeg ook een keizersnede bij de tweede. Ik vond het heeeeel pittig. Al die weken de oudste niet kunnen tillen en daar snapte ze nog niks van natuurlijk. Lichamelijk ben je een wrak en dat maakt het zo moeilijk met een dreumes in huis. Echt rusten en relaxen zit er niet in voor je, omdat je een dreumes hebt rondlopen.

Ik probeerde echt dagelijks 2x een uur de baby weg te leggen en onverdeelde aandacht aan de oudste te geven. En dan dus helemaal niet praten over de baby, maar dingen doen die zij leuk vond. Samen lezen, knutselen, koekjes bakken.

Het is gewoon een mega omschakeling voor je dreumes, zo'n baby erbij. En de keizersnede helpt daarbij niet mee, jij voelt je niet fit en kunt amper de deur uit terwijl de dreumes dat wel nodig heeft.

Misschien kan iemand haar soms even meenemen naar de speeltuin ofzo? Dat vond ik zo fijn, als iemand haar even ophaalde eb een uurtje naar de speeltuin ging. Het hoeft geen hele dag te zijn, maar 3x per week een uurtje brak voor haar even de tijd en gaf mij wat meer rust.

Sterkte, die eerste maand is pittig na een keizersnede met 2 ukkies. Het wordt echt beter!
 
Het de tijd geven denk ik. Ons zoontje was 19 maanden toen onze 2e geboren is en hij is ook 2 weken van slag geweest. Snel boos worden, huilen bij slapen, steeds papa en mama willen en niet echt naar de baby om kijken. Hij is toen na 10 dagen een aantal dagen bij opa en oma gaan logeren en toen hebben we via FaceTime steeds contact gehad en de baby steeds even laten zien. Toen hij na die paar dagen terug kwam, was hij weer zijn eigen vrolijke ik en was het een paar weken later baby voor en baby na en wilde hij overal mee helpen. Nu zijn ze 27 maanden en 8 maanden, helemaal dol op elkaar en kunnen ze niet zonder elkaar ?
Dus echt tips heb ik niet, maar misschien haar de tijd gunnen om aan de nieuwe situatie te wennen?.
 
Terug
Bovenaan