dochter 22 mnd wordt altijd huilend wakker

Beste moeders,

ik zit met het volgende. Onze dochter, ze wordt 3 april 2 jr, wordt altijd huilend wakker. Echt heel verdrietig. ´s ochtends wil ze nog wel eens brabbelend wakker worden, maar ´s middags is ze altijd heel verdrietig. Ik vind dit zo naar. Weet een van jullie waar dit aan kan liggen. wij zijn wel vd rust en regelmaat. Ze heeft een slaapritueel, dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen. Het is wel een pittige dame. met 6 mnd zat en kroop ze al en met 8 mnd liep ze al om tafel. Ze is heel vlot en weet heel goed wat ze wil. We zitten sinds kort in de nee-fase. Zou het ook door haar temperament kunnen komen? Ik ben heel benieuwd of iemand anders dit ook herkent.

groeten Odette
 
Hoi Odette,

Ik ben hier nog niet vaker geweest en loop aan het einde van mijn tweede zwangerschap.
Ik heb een zoontje van net 2 jaar. Toen ik dit las moest ik eigenlijk wel lachen want het ging hier het zelfde. Het eerste wat ik hoorde was gehuil van hem iedere dag weer en als ik ergens een hekel aan kreeg was het dat wel. Ik heb toen een aantal keer als ik hem naar bed bracht gezegt dat als hij wakker wordt moet gaan roepen en niet huilen.
We hebben het een aantal keer gezegt en nu roept hij s'morgens papa of mama uit.
Hij slaapt alleen s'nacht nog en overdag niet meer, misschien kun je hier wat mee.
Bij ons hielp het wel.
succes

Groetjes Jessica 33 wk zwanger
 
Hoi,


Heel herkenbaar. Mijn dochter heeft het ook een hele tijd gehad. Ze had ook best een tijd nodig om dan weer rustig te worden. Maar dat heeft ze ook als ze gewoon (dus niet bij wakker worden) boos of verdrietig is, wellicht haar temperament. Maar ze is nu 2 jaar en 2 maanden en nu gebeurt het nog maar een enkele keer.
Misschien ligt het aan de fase in hun ontwikkeling? Dromen ze eng ofzo.

gr. Anne
 
ze heeft het eigenlijk altijd gedaan. Het lijkt wel of ze wakker schrikt, zo zielig. Ze slaapt niet lang meer ´s middags, soms 45 min, soms 1 1-5 uur. Ze is nooit echt een lange middagslaper geweest, ´s nachts gelukkig wel. Meestal begint het schrikkend wakker worden als ze 30 tot 45 min in bed ligt, net alsof ze heel erg van iets wakker schrikt. Ik zou niet weten wat, maar het lijtk wel zo. Het is wel een temperamentvolle dame, dus ik denk dat het ook daar aan ligt. Soms heeft ze ook dagen dat ze dit ook heeft als ze ´s avonds net in bed ligt. Ze gaat om 19.00 uur naar bed en dan kan het zo rond 20.30 uur beginnen. Ze wordt dan 9 van de 10 keer niet wakker, dus wellicht verwerkt ze ook heel veel in haar slaap.

Bedankt voor de reacties tot zover. Was benieuwd of anderen dit ook herkenden.

groetjes Odette
 
Terug
Bovenaan