Dochter 3 jaar zindelijk in de nacht

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik heb een dochter van bijna 4 jaar. Overdag is ze zindelijk alleen de nachten nog niet. Ze vindt het ook niet erg als ze een luier om heeft want s'ochtends wilt ze hem niet perse uit. </p><p>Als ik aan haar vraag of zeg dat we gaan proberen zonder luier te slapen, dan is het een mini oorlog haha. </p><p>Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie is verlopen? En hoe jullie dit hebben aangepakt. </p><p>Groetjes ? </p>
 
Hier merkte we dat de luier ' s nachts droog bleven. Toen hebben we gewoon de luiers weggedaan. 
Misschien niet vragen en niet de luier aan doen. Haar afleiden tijdens het moment dat ze normaal haar luier krijgt. Hopelijl denkt ze er dan niet aan.
 
Mijn zoontje kwam er, 7 maanden nadat hij overdag zindelijk was, zelf mee. Hij zei dat hij niet meer in zijn luier wilde plassen. Heb toen gezegd dat dat ook niet hoeft, maar nog wel de luier aangelaten. Gezegd dat wanneer hij 3 nachtjes achter elkaar een droge luier had, hij het ook zonder mocht proberen. 3 nachtjes later mocht de luier uit, maar dat vond ie nog te spannend, dus aangelaten. De nacht daarop was ie er wel aan toe. 
Ik heb het volledig bij hem gelaten, ook nooit over gesproken, was allang blij dat ie overdag zindelijk was. 
 
Mijn zoon word in mei 4 en overdag zindelijk. Snachts nog absoluut niet en denk dat dat nog even gaat duren. Hard hopen dat hij er zelf mee aan komt....
 
Hier een dochter van 4 die overdag al voor haar tweede verjaardag zindelijk was. 'S nachts nog steeds niet. Volgens het consultatiebureau hoeft dat ook nog niet op deze leeftijd. We doen gewoon een luier om voor de nacht. De laatste tijd blijft die steeds vaker droog, ze is dan erg trots. Bij haar heeft het geen zin om te gaan oefenen, als ze ergens aan toe is doet ze dat vanzelf, dus we gaan ervan uit dat zindelijk worden in de nacht ook gaat lukken.
 
Mijn broertje was overdag al lang zindelijk en heeft in de nacht nog heel lang een luier aan gehad. Wel tot hij 8jaar was en ineens was het klaar. Een week lang een droge luier en daarna nooit meer in bed geplast. Dit is misschien wel extreem. Maar ik bedoel ook kinderen doen alles op hun eigen tempo en tijd. 
Komt echt wel goed met jullie meid!
 
Hoihoi
 
Dat komt echt vanzelf. Soms vinden ze het ook soort van eng/spannend. Bij mijn beide dochters is het ook vanzelf gegaan ! 
 
Terug
Bovenaan