dochter 4 jaar plast weer in broek!

Hallo alle mama's,

Ik heb een dochter van 4 jaar en die was al een heletijd overdag zindelijk,
'ze gaat nu sinds 2 weken naar school en dat vind z eook heel erg leuk,maar sinds ze naar school gaat plast ze thuis steeds weer in haar broek,en dan zegt men dat je daar niet boos om mag worden,maa rik kan er niks aan doen ik word dat wel.
Ik begrijp niet waarom ze ineens weer in haar broek plast.
Zijn er meer kindjes die dat ineens weer doen?
en wat kan de oorzaak zijn?
En ik heb nog een dochter van 1 jaar dus zeg steeds jij bent grote zus,en die plassen niet meer in de broek.
Ik word er nog al pissig om dat ze het weer in haar broek doet.
Dus tips zijn welkom.

  Groetjes Hendrika.
 
Hallo,
Ik denk dat kwaad worden in ieder geval niets oplost. Natuurlijk ben je teleurgesteld. Misschien kun je op school bij de juf navragen hoe de kinderen in het algemeen en jouw dochter  in het bijzonder  naar de wc gaan (in haar eentje  als ze moet of met z'n allen op vaste tijden) en of je  dochter uberhaupt op school naar de wc gaat/wil. Mijn dochter van 3,5 (ik woon in het buitenland en hier gaan ze met 3 al naar school) vindt het niet leuk om op school naar de wc te gaan want 'die zijn vies'. Ze probeert dan ook vaak langer op te houden hetgeen natuurlijk helemaal niet goed is voor de blaas. Misschien is het feit dat ze nu naar school gaat (en dat maakt een grote indruk) en de verandering in het 'wc-ritme' wel de oorzaak dat alles een beetje in de war is.
Succes.
 
hallo,

het gebeurd idd vaker, vooral bij nieuwe situaties.
door de spanning van het naar school gaan, en dus een plekje in die nieuwe groep moet vinden.
er kan natuurlijk ook iets gebeurd zijn op school, en dan hoeft dat niet betrekkingen tot haar zijn.bv leerkracht is op een ander kindje boos geworden waardoor uw kindje geschrokken is.

ik zou in ieder geval navraag op school doen.
en een belonings systeem voor je kindje thuis maken(sticker plakken eind van de dag,   bij een succes volle dag , en je kindje flink prijzen met lieve woorden)
gebeurd het meerdere keren per dag dan kan je een potje vullen met mooie glitter stenen(bij zeeman of hema) een stuk of 25 in doen.
en dan bij een plas in dr broek moet ze er 1 uithalen en bij een plas op de wc mag er 1 bij.

en dat een weekje aanhouden, en als nodig langer.

ik begrijp dat het heel frustrerend is..
vaak zie je een verandering in hun gedrag!
het komt wel goed, maar hoop v
oor jullie en je kind erg snel..
 
Hoi,

Hoe frustrerend het ook is wordt niet boos! Dit werkt echt averechts.
Het is normaal dat kinderen in een nieuwe situatie waarin ze nieuwe indrukken opdoen soms even een stapje terug doen op andere gebieden, meestal is dit maar van korte duur..
Je zou haar elk uur even naar de wc kunnen laten gaan, zo help je beide kanten, want voor haar zal het ook niet leuk zijn!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan