dochter 5 weken drinkt fles slecht

Hallo,

Misschien dan iemand me hier kan helpen met het volgende:
Onze dochter is vandaag 5 weken oud en sinds een week of 3 drinkt ze haar flesjes slecht.
Ze mag nu 6 flessen van 120 cc maar dat lukt nooit.
Meestal drinkt ze 60 cc en dan daarna nog 30 met moeite.
Ze wil dus ook vaker drinken dan 6 keer per dag ( denk om de schade in de halen)
Ongeveer denk ik dat ze totaal op een dag 150cc laat staan.
Ze groeit verder goed.

Zou het aan de fles kunnen liggen (avent)?

Ze hoeft natuurlijk niet alles op te drinken lijkt me maar vind het zo sneu dat ze het met moeite moet drinken. (veel trappelen en hikken) en dus meerdere keren per dag toch wel honger heeft.

Groetjes Fee

Hoi!
Wat vervelend dat ze niet goed wilt drinken! Ik kan me zelf ook nog goed voor de geest halen hoe het was met mijn dochtertje, die niet goed wilde eten (en niet zo hard groeide)...
Je zou denken dat als ze niet meer wilt drinken, ook geen honger meer heeft, maar het lijkt alsof dat niet het geval is. Heb je al op het buro overlegd wat je zou kunnen doen? Zelf heb ik met Avent flessen de beste ervaring van alle merken, maar goed, dat zal ook baby-afhankelijk zijn!
Zelf zou ik haar per voeding gewoon laten drinken wat ze lust en verder niet te veel aandringen om meer te drinken. Als ze verder goed groeit, hoef je je niet te veel zorgen te maken over het groeien, toch?! En ik zou me dan wel aan de 6 voedingen per dag houden, en tussendoor niet elke keer beetjes bij gaan geven. Misschien moet ze gewoon haar ritme nog te pakken krijgen! Is ze qua gewicht al niet zover dat je naar 5 voedingen kunt gaan? Maar goed, ik zou dat wel in overleg met het buro doen!
Nou, echt advies waar je wat aan hebt is het misschien niet, maar ik denk dat zolang je kindje goed groeit, ontwikkelt, en in principe verder tevreden is, er geen reden is om je echt zorgen te maken. Niet iedereen eet altijd even veel, ook baby's niet. En het zou natuurlijk ook een sprongetje in de ontwikkeling kunnen zijn, die hebben veel babies ook rond de 6 weken! Dan is het sowieso van voorbijgaande aard!

Nou, veel suc6 ermee, hopelijk gaat het gauw beter!!

Hallo Fee,

Mijn dochter Bente dronk ook niet goed we zijn toen overgestapt van de avent fles naar de dodi fles en van de voeding nutrilon naar similax en ik moet zeggen het ging vanaf toen super !
Geen hikken/krampen meer !
Similax krijg je alleen nog maar bij etos en kost 6.99 ipv 10.95 voor nutrilon !

Succes

wat bij mijn dochter werkt. dodie flessen en friso voeding. Nooit geen gedoe met krampjes, en altijd lege flessen.

het lijkt me moeilijk als je dochter niet goed drinkt, miss moet je indd wat gaan uitproberen kwa flessen of voeding. Het kan dat ze het gewoon niet lekker vind. Ben geen grote fan van avent. die gebruiken we nu weleens overdag, maar die gaan zo snel leeg dat ze er buikpijn van krijgt, veel terugegeven en last van lucht enzo. Heb na de bevalling gelijk dodie aangeschaft op aanraden van het zh, die vervloeken avent hahah.
We hadden een avent starterset, maar voor de kleintjes is dit niks hoor.
maat goed iedereen ervaard dit anders. dus ff zoeken wat werkt voor jullie meisje,

succes
gr. bambi

Hoi Fee,

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij. Een dochtertje die heel slecht dronk uit de avent flessen. We zaten zo een uur met haar, en dan ging de fles nóg niet leeg! Zarah was 2500 gram bij de geboorte en moest dus flink aankomen. Maar met die matige flesjes ging dat natuurlijk nooit werken!
Tenminste, dat was mijn angst. Want gelukkig groeide ze goed en had ze genoeg natte luiers. Dat is het enige wat belangrijk is. De hoeveelheden zoals ze aanraden moet je niet te veel van aantrekken. Een baby heeft veel beter door wanneer hij/zij genoeg heeft. Ook de aantal voedingen is per kind afhankelijk. Zorg er voor dat je niet korter dan 2 uur tussen je voedingen hebt, en niet langer dan 4 uur. Behalve 's nachts.
Ook al staat er op een verpakking dat ze over mogen op de 6 voedingen, dan zegt dat niks over of jóuw baby daar al aan toe is.

Uiteindelijk ben ik nu 4,5 maand verder en Zarah doet het geweldig. We zijn uiteindelijk overgestapt op de difrax flessen met driestanden speen, en op nutrilon voeding. Dit zorgde ervoor dat ze beter dronk. Maar ze is nog steeds geen grote eter, ze drinkt inmiddels 5 a 6 keer 150 cc, en die gaat niet altijd op. Op het cb maken ze zich geen zorgen, want ze groeit prima volgens de curve. Ook al is ligt ze qua gewicht onder het gemiddelde. Ik maak me nu ook geen zorgen meer. Zarah is een heel vrolijk wakker meisje. Als ze niet genoeg zou binnenkrijgen, zou dat niet zo zijn.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt!

Niet elke baby voelt zich happy met maar 5 of 6 keer op een dag een fles. Je hebt van die 'kleine snackers' die liever vaker op de dag kleinere hoeveelheden willen.

Je dochter kan zelf heel goed aangeven hoeveel ze wil en wanneer ze wil, want met dat instinct worden babies geboren.

Maak dus gewoon een fles, laat haar drinken wat ze wil, zonder te pushen, noteer alleen hoeveel ze neemt. De volgende fles geef je dan gewoon als ze er om vraagt.
Je kijkt dan naar hoeveel ze op een dag in totaal drinkt, of het nou met 6 of 8 flessen is. Gemiddeld heeft een baby per dag voldoende aan 115-150 cc per kilo lichaamsgewicht.

Een baby van 6 kilo heeft dus per dag voldoende aan 675 - 750 cc per dag.

Belangrijkste graadmeter zijn niet die maatstreepjes op de fles, maar je dochter zelf! Als zij tevreden is, vrolijk en alert, en normaal groeit, dan doe je het goed.

Terug
Bovenaan