Dochter 5 weken drinkt maar 8 minuten

Hi Hi,

Mijn dochter van 5 weken drinkt maar 8 minuten aan de borst. Aan het einde wordt ze onrustig en boos en wil ze wel blijven zuigen maar als er dan melk uitkomt wordt ze letterlijk boos. Ik laat haar boeren en bied opnieuw de borst aan maar weer is ze dan heel gefrustreerd en zet ze het op t gillen.
Als ik haar dan haar speentje geeft is ze direct Chill en valt ze in slaap.

Krijgt ze wel genoeg borstvoeding? En is 8 minuten dan wel voldoende? Ik merk dat ik er mega onzeker van word.
 
Ah begrijpelijk dat je er zo onzeker van wordt.. Ten eerste; je doet het hartstikke goed! ☺️
Het klinkt mij heel erg als zuigbehoefte. Haar buikje zal gevuld zijn, maar haar zuigbehoefte is nog niet bevredigd.
Laat je niet onzeker maken door de gemiddelde tijd dat een kindje zou ‘moeten’ drinken aan de borst. Ieder kindje is anders en heeft andere behoeften.
Tevens kan het er ook mee te maken hebben dat je gewoon een goede productie hebt, dus dat de melk goed doorstroomt én je kindje goed drinkt.
Als je kindje met een speentje daarna helemaal tevreden is, goed groeit en voldoende plasluiers heeft ís het echt helemaal oké ❤️
 
Ik ken een baby'tje dat nog sneller vol zit en qua gewicht ruim bovenaan de groeicurve zit. Je hebt een uitstekende melk productie ?
 
Geen zorgen; een baby drinkt tot hij of zij genoeg heeft. Idd sabbelen doen ze graag maar niet per de altijd voor melk
 
Mijn zoontje van 8 weken doet precies dit. Hij groeit en is tevreden, dus het zal wel goed zijn! Volgens mij drinken baby's in verhouding het meest tijdens de eerste minuten van de voeding. Kan me dus wel voorstellen dat ze na 8 minuten vol kan zitten, helemaal als de productie lekker op gang is. 
 
Dank voor jullie antwoorden! 
Ik voel me echt een stuk geruster nu ?‍? en t geeft me ook weer zelfvertrouwen. 
Ze is verder gewoon tevreden en slaapt goed! Volgens het CB was ze super goed gegroeid! 3142 en 53 cm bij geboorte en vorige week woog ze 4334 en was ze 57 cm. Ze zit bovenin de curve qua groei dus dat is mooi ? ?
 
Terug
Bovenaan