Dochter 6,5 mnd wil geen papfles

Hallo,
Mijn dochter wil absoluut geen papfles, en ook pap van een lepel gaat er maar moeilijk in. Ze drinkt 4x per dag 210 cc opvolgmelk. En krijgt tussendoor fruithapje en groentehap. Ze lijkt er verder geen problemen mee te hebben, want slaapt goed (door). In de nacht wordt ze wel vaak wakker en gaat ze gezellig liggen brabbelen maar valt dan ook vanzelf weer in slaap.
Tips voor de papfles?
 
Mijn dochtertje is precies even oud, en krijgt ook geen papfles. Niet omdat ze het niet wilt, maar omdat ik het niet nodig vind. Waarom wil je een papfles geven als ze het nu goed doet? Mijn dochtertje krijgt wel al een boterham bij de fles van 11 uur.
 
Dan geef je m niet?? Hier ook nooit gedaan hoor. Gewoon lekker broodje bij de lunch. En ook dat is nog geen must nu.
 
Mijn dochter wil ook geen pap. Prima, dan niet wat ons betreft ☺️ . Als ze al fruit en groente heeft en genoeg melk drinkt is het goed hoor ☺️
 
Waarom perse een papfles? Mijn oudste vond het ook niet lekker dus direct weer nee gestopt. Mijn tweede heeft het ook nooit gekregen.

In de ochtend gaf ik vanaf een maand of 10 een boterham na de fles in de ochtend, vanaf die leeft vulde alleen de fles in de ochtend niet met voldoende.
Ik de avond altijd gewoon een normale fles gegeven, ook nooit meer dan 180cc+6. En of ze wel of niet doorslapen heb je toch niet in de hand, met een papfles betekent het niet dat ze direct beter of langer slapen hoor. Ik zie het nut van een papfles absoluut niet.
 
En met 6.5 maand kun je langzaam proberen of je kindje een beetje brood wilt tussen de middag. Het is veel beter om brood te oefenen dan een papfles te geven. Het is in her begin vaal veel oefenen, maar daar moet je toch doorheen. Met 7.5 a 8 maanden gaat het vaak ineens veel beter en eten ze al snel een boterham weg in de middag.
 
Terug
Bovenaan