Dochter 6 maanden sabbelt op lakentje

Hoi allemaal,

Mijn dochter van 6 maanden stopt sinds  2 dagen haar laken in d'r mond en dan ligt ze lekker te sabbelen.  Lakens lijken mij dus verleden tijd, hoe goed ik het ook instop.
Kan ik een hoes gebruiken en zo ja, doe je daar dan gewoon een ledikantdeken in?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes
 
Hoi Loulou,

onze zoon had rond die leeftijd ook de behoefte om het lakentje op zijn gezicht te leggen. Blijkbaar vond hij dat een prettig gevoel. Wij zijn hem toen in een slaapzakje gaan leggen, zonder lakentje of dekentje erover heen. Een slaapzakje is warm genoeg. Ik heb zijn verzameling knuffels erbij gepakt en het platste knuffeltje eruit gehaald en bij hem in bed gelegd. Met dit knuffeltje op zijn gezicht was er niks aan de hand. Hij is nu 20 maanden en Snuf is zijn vaste bedmaatje geworden (het witte konijntje van Peas). Onze zoon slaapt nog steeds alleen in een slaapzakje en dat gaat prima: kan hij mooi alle kanten op draaien zonder verstrikt te raken onder de lakens (hij is nogal beweeglijk).

Groetjes, Marijon
 
Hoi,
Ook twee van mijn kinderen wilden iets in bed om mee te knuffelen en in hun gezicht te leggen. Beide deden dit met spuugdoekjes, er liggen er altijd twee in hun bedje. Ze slapen ook in een slaapzakje, ideale dingen.
Ivy
 
Voor Eva heb ik een spenendoekje in haar bed, die legt ze zelf graag over haar gezicht en het lakentje blijft daardoor goed op de plaats, al pakt ze die soms als ze wakker is s'morgens.
Verder slaapt ze in een trappelzak en gedeeltelijk een lakentje (die is meer om haar wat vast te leggen, dus die ligt alleen over haar beentjes heen. Anders houdt ze zichzelf wakker door constant te draaien op haar buik en dan slaapt ze niet en zo wel.
 
Terug
Bovenaan