dochter 6 mnd nog steeds 5 voedingen

Hallo

Ik heb een dochter die volgende week 6 mnd word. Ik zit nog steeds op 5 voedingen. Ik geef BV. Ik heb al eens geprobeerd om de avondvoeding er van af tehalen, maar dan word ze snachts wakker van de honger. WIe heeft er tips hoe ik naar 5 voedingen kan gaan. Moet ik misschien de BV gaan afbouwen?   Zal ze beter doorslapen van flesvoeding? Ook ben ik begonnen met de groenten en fruithapjes.

hoi eve
ik ben moeder van een 6 maanden oude dochter en geef geen bv.
mischien kan je tips gebruiken van iemand die met je mee wil denken.
heb je weleens afgekolft en zo ja misschien kan je bij de bv nutrix doen,
zodat je kindje toch bv krijgt.je zou dit in ieder geval voor de nacht kunnen doen.
ik weet natuurlijk niet hoeveel cc bv je dan hebt maar je zou er ook nog opvolgmelk
bij kunnen doen zodat je kindje inieder geval doorslaapt.
als het warm eten niet lukt en je geeft een potje dan zou je er verkruimelde liga
bij kunnen doen.ik hoop dat je hier wat aan hebt ondanks dat ik geen bv geef
succes jolanda

Hoi

Ik heb al een keer een voeding afgekolfd en toen 2 eetlepels rijstebloem erbij gedaan. Het gevolgd was dat ze 2 uur later spugend wakker werd. Alles heeft ze eruit gegooid. Het viel veel te zwaar.

Ik denk dat je niet teveel moet willen om wat minder te gaan voeden.. Ik heb dat zelf in het begin ook gedaan en dat werkte alleen maar averechts! De jongste van mij wordt volgende week 7 maanden en komt 's nachts ook nog voor een voeding (ik geef ook nog bv).. Ik heb me er maar bij neergelegd, en ik moet zeggen dat sinds ik met groente, fruit en pap ben begonnen hij al een paar keer toch heeft doorgeslapen.. Ze zijn dan overdag meer verzadigd door meer eten dat ze dan 's avonds aan de bv ook genoeg hebben. Hij gaat trouwens rond half 8 8 uur 's avonds naar bed.. De ene keer wil hij om 2 uur al weer drinken, soms om 4 of 5 uur en soms komt hij pas om half 7 (van de week zelfs kwart over 7, nou dat was echt feest haha..)
Ze geven het zelf aan wanneer ze toe zijn aan minder, en dus ook wanneer ze door gaan slapen.
Je zult zien dat het binnenkort vanzelf minder wordt als ze meer vast voedsel krijgen..
Gr, Anne-Marie

Hallo Eve75,

Volgens mij gaf ik mijn zoontje toendertijd ook 5 voedingen toen hij 6 mnd was. Op het moment dat mijn zoontje echt een "volledige" fruithap at, ging er 1 voeding van af.
Groetjes!

Hoi,

Ik gaf wel geen BV, maar mijn zoontje had ook gewoon 5 voedingen met 6 maanden. Iedere poging van mijn zijde om dit te manipuleren, is echt jammerlijk mislukt. En opeens ergens met 6,5 maand (toen bijvoeding beetje begon aan te slaan), van ene op andere dag had hij genoeg aan 4 voedingen. Het ging dus (weer) vanzelf. Gewoon lekker blijven voeden, zou ik zeggen. Ze geven vanzelf wel aan als het anders moet.

Wij hebben een dochter van 7 maanden en ze krijgt zo'n 6-7x per dag BV. Het CB klaagt niet en ik ook niet. Zolang zij er behoefte aan heeft vind ik het prima. Moet er wel bij zeggen dat ze behoorlijk zwaar is; 68 cm en zo'n 8,5 kilo. Gewoon doen wat goed voelt. Je kind kan dat (nu in elk geval nog) goed aangeven.

Chantal & Mirte (29-06-2007)

mijn dochter is bijna 6 maanden en heeft ook nog 6 en soms wel 7 voedingen op een dag. Ik vind dat ook niet echt een probleem. Het regelt zich uiteindelijk zelf wel.

Terug
Bovenaan