Dochter (6) wil niet meer naar papa

Mijn dochter van 6 wil opeens niet meer naar haar vader. Ze woont bij mij en m'n vriend en is enig kind, dus alle aandacht is voor haar. Eens in de 2 weken gaat ze een weekend naar haar vader. Deze woont sinds kort (jaartje) samen en daar moet ze haar aandacht verdelen met nog 2 kids ( 4 en 1 jaar). Ze ging altijd met plezier naar haar vader tot afgelopen zomer. Ze zou de helft van de vakantie daar doorbrengen, maar na een week kreeg ik telefoon van haar dat ze naar huis wilde. Als ik haar vraag wat er is dan zegt ze dat ze mij verschrikkelijk mist. Zo erg dat ze nooit meer naar papa wil. Ik en mijn ex snappen er helemaal niets van. Wat moet je doen in zo'n situatie? Moet je toegeven aan het kind door 't haar zin te geven? of moet je juist niet toegeven en haar wel laten halen door papa.
Even ter info; als ik aangeef dat haar papa gaat bellen of dat hij haar wil komen halen wordt ze echt histerisch verdrietig, echt angstig. We zitten met handen in ons haar, please help
 
misschien een tip om je exman een keer bij jullie thuis te laten komen?
misschien hebben de andere 2 kindjes wat gedaan en weten jullie het niet.
ik zal het gewoon rustig opbouwen en je exman alleen wat met je dochter te gaan doen zonder dat de andere kindjes erbij zijn.
succes
 
jeetje dat lijkt me enorm lastig zeg! Heb je hier al met je ex-man over gepraat? Misschien kan hij zich herinneren of er iets specifieks gebeurd is? Als je er zeker van bent dat er niets ernstigs aan de hand is, zou ik zeker blijven proberen om zo normaal mogelijk door te gaan met de omgangsregeling. Als jij hierin heel duidelijk bent, zal dat je dochtertje zeker helpen. De tip van de mamavanesmee om haar iets alleen met haar vader te laten doen, vind ik ook erg goed. Dan heeft ze hem even voor zich alleen en kan de band tussen hen steviger worden.
Ik zou zeker hulp inschakelen als het voor je dochter zo problematisch blijft om naar haar vader te gaan. Het lijkt me voor jullie allemaal geen fijne situatie. Heel veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan