Dochter 7,5 maand (STEVIG) en voeding!

Hallo allemaal,

Mijn dochter is inmiddels ruim 7,5 maand oud. Is 68 cm. en weegt al 10,4 kilo!

Tot een maand geleden kreeg ze alleen borstvoeding. Inmiddels heb ik afgebouwd tot 2 keer borst en 3 keer flesvoeding.

Mijn schema is als volgt: (wat me overigens ook al veel lijkt, aangezien kinderen van dezelfde leeftijd in mijn omgeving bijv. 4 voedingen krijgen.....)

8:00 borst
11:15 fles 200cc
14:45 groentehapje half potje en fles 200 cc
18:30 borst
21:45 fles 200 cc

Op het cb werd gezegd dat ze geen pap nodig had, maar dat wel een stukje brood en sapje, yoghurt  en fruit zou   mogen. Zij zouden er toch verstand van moeten hebben he?

Maarja... (het klikt niet zo met die bewuste verpleegkundige) ik moest maar gewoon zo doorgaan want dat ze dik/stevig is, is volgens haar gewoon de natuur.
Maar doordat ze zo stevig is belemmert dat haar ontwikkeling: ze rolt bijvoorbeeld nog steeds niet om! Ik moest er ook maar niet op rekenen dat ze snel zou leren lopen: waarschijnlijk als ze 2 is ofzo (!?!?).

Als ik gewoon met mijn schema doorga...maar er ook vanalles bij moet doen: dan is dat toch veel te veel eten voor haar en zal ze nog zwaarder worden toch?

Kortom, ik heb dus jullie raad nodig: hoe is jullie schema? wanneer geef je wat? Wie heeft een baby die ook zo zwaar is? De borstvoeding wil ik graag blijven geven, maar de avondvoeding gaat steeds moeilijker: ze wil mijn rechterborst niet meer......wie kent dit, wat kan er zijn???

Ik hoop op jullie reacties!

Hoi Reizigerster,
Ik zou me niet zo druk maken hoor om het gewicht van je kindje. Misschien eet ze inderdaad veel, maar daar zal ze dan wel behoefte aan hebben. Bv-kindjes groeien zo en zo volgens mij op het begin wat harder (ook in de breedte). Ze zeggen toch altijd: het lijkt wel alsof er slagroom uitkomt.
Bij mij in de buurt zitten meer bv-kindjes en die zijn allemaal veel dikker en groter dan mijn flessekind!
Even om je een beetje gerust te stellen, een kennis van mij had een jongentje en die was echt gigantisch. Deed ook helemaal niks qua kruipen/lopen/rollen, at alleen maar. Hij was heel laat met alles en voor de moeder gigantisch zwaar om overal naar toe te dragen. En toen ging hij lopen ongeveer toen hij 1 3/4 was, en alles trok bij. Nu is het echt een ontzettend knap manneke.
Zo zie je maar weer, het scheelt zoveel als ze gaan lopen.
Wat betreft je vraag over rechterborst, dat weet ik niet. Bv verloopt bij mij altijd dramatisch!
Ivy

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu 8 maanden en zijn schema is nu:

8.00 uur fles 180cc water + 6 scheppen voeding + 3 scheppen pap
9.15 uur halve Liga + sap (drinkt hij bijna niks van)
11.30 uur 1 boterham + 150cc water + 5 scheppen voeding
14.30 uur fruit + sap (drinkt hij bijna niet)
16.30 uur fles 180cc water + 6 scheppen voeding
18.30 uur groentenhap + danoontje

19.15 uur naar bed tot 8.00 uur

O ja, hij is nu 8 maanden, hij weegt 8900 gram en is 75 cm.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Groetjes Ingrid

Hallo,

Mijn zoontje is nu 7 maand en weegt 8500 gram.
Dit is zijn schema:

8.30 fles 180cc met 6 schep en  5 eetlepels pap
12.30   1x bruine boterham met flesje melk ( 120 cc)_
15.00 klein potje fruit
17.30 groot potje groente met +/- 75 cc yoghurt na
20.00 fles 210 water met 7 schep en 5 eetlepels pap

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes
Groetjes mama van Jesper

Hoi,

Lekker hoor, zo'n mollig kindje!!! Maakt niks uit joh, dat lopen ze er vanzelf wel weer af hoor.

Misschien kan je rond een uur of 10 fruit geven? En dan rond 12 uur een broodje en fles of bv? En rond 16.00 uur een bv en om 17.00 een warme hap en dan daarna een fles of bv?

Als ik naar Matthias kijk (nu 9 maand)is dit zijn ritme (maar dat verandert nog weleens!)

5.00 uur bv
10.00 uur fruit (daarna slapen)
12.00 uur broodje (vind hij heerlijk!) en een uur later bv (rond 14.00 uur naar bed)
Om 17.00 bv (een beetje) en daarna een warme hap.
Soms om 20.00 uur nog een bv, maar vaak alleen nog om 23.00 uur een bv.

Heb je hier wat aan?

groetjes Gonda

Hallo reizigster,

als ik dat zo lees is het idd wel veel wat ze allemaal krijgt.
maar iedere baby is anders en niet iedereen heeft evenveel nodig.
Maar omdat ze al aan de zware kant is zou ik toch wel een beetje opletten met de hoeveelheid voeding die je geeft.
Mij is verteld dat als je baby bijvoeding krijgt zoals fruit/groente/yoghurt/danoon ze in principe nog maar 600cc melk per dag hoeven binnen te krijgen. Bij jullie is dat dus nu de totaliteit van de flesvoeding, nog zonder de borstvoeding.
Als je het idee hebt dat ze teveel binnen krijgt zou je misschien de flesvoeding wat kunnen minderen (180 of 150cc ipv 200, sowieso die na de groentehap omdat ze dan toch al haar buikje gevuld heeft met iets).
Als je wilt fbouwen met de hoeveelheid kan je dat stap voor stap doen zodat je baby er weinig van zal merken.
Maar misschien heeft ze het wel allemaal nodig en lukt het niet om minder te geven. Het is toch altijd uitproberen.

Succes!
Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)

om 21.45 nog een fles? die mag er toch allang af? lijkt mij mijn zoontje is ook groot hij is 72 cm en 10.5 kilo maar op het cb zeiden ze dat mijn schema goed was en me geen zorgen hoefde te maken hij krijgt
+- 8.00 fles 200cc zonder pap
+- 11.00 pot fruit
+- 12.30 broodje proberen meestal een halve soms 3/4 doet er erg lang over maar probeerd het goed daarna nog een flesje van 90 water met 3 schepjes
+- 15.15 waneer hij ook maar wakker word wat diksap en lange vinger
17.00 vol pot groente
19,00 fles 200 cc zonder pap en slapen tot de volgende dag

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Super!

Ik ben nu een beetje aan het puzzelen met jullie verschillende schema's en opmerkingen. Ze werken voor mij beter dan het advies van de verpleegkundige op het consultatiebureau.... Alleen maakt het me nog wel onzeker. Mede in combinatie met het feit dat ik vanaf maandag weer 4 dagen per week moet gaan werken en het 'uitproberen' dus grotendeels door de oppas gedaan zal worden...
Vandaag lijkt het erop dat we met een voeding minder kunnen (net eigenlijk pas nr. 4 op, ipv nr.5 om deze tijd:   voeding 3 om 16;16, om 1800 groente en dus net om 2130 voeding 4) Eens kijken hoe het morgen loopt!

Nogmaals heel hartelijk dank en tot snel!

Terug
Bovenaan