Dochter 8 mnd drinkt haar flesjes niet leeg

Hallo, Onze dochter van bijna 8 mnd drinkt al een tijdje haar flessen niet meer leeg.Haar schema is:
7.30 150ml opvolgmelk (ze laat iets van 50ml staan)
11.00 fruit
12.00 boterham+thee/sap
13.00 fles 180ml opvolgmelk
16.30-17.00 groentehap+yoghurt
19.30 200-250ml pap (ze laat iets van 50-70 staan)
De eerste en laatste flessen gaan er heel moeizaam in, alleen de middelste voeding gaat redelijk, maar toch laat ze iets van 30-50 staan. Na de hele nacht zou ik denken dat ze honger heeft, maar ze vindt alles interessant behalve de fles. Op het CB zeiden ze dat we dan eventueel ook pap konden geven ipv melk, heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het gevoel dat ze dan zo weinig vloeibaars binnen krijgt (we geven haar tussendoor wel sap of thee).Bij de laatste fles gaat het ook erg lastig, het lijkt dan alsof ze niet zuigt maar alleen kauwt aan de speen. Zou ze dan te moe zijn?
Heeft iemand dit ook meegemakt of heeft iemand nog tips voor ons?
Groetjes, Gingie
 
ik kan je helaas niet helpen maar ik herken het wel, mijn dochtertje is 3 maanden en heeft ook moeite met de eerste fles. nadat ze een hele nacht heeft geslapen [22.30- *-07.00] drinkt ze maar 100 - 130 cc op.

En daarna komt ze pas na 3,5 uur. Dus ja waar het aan ligt ?!?!
 
Mijn dochtertje van nu ruim 9 maanden doet dit ook al zeker twee maanden. Het varieert van bij elke fles 40 cc laten staan tot wel elke fles 100 cc laten staan. Ze krijgt 3 flessen op een dag van 200cc (waarvan 1 pap), dus af en toe komen we net aan de hoeveelheid zuivel, maar alleen omdat ze haar yoghurt heerlijk vind en daar dus veel van eet.

Je moet er eigenlijk van uit gaan dat een kindje van 8 maanden ongeveer 400 cc zuivel per dag nodig heeft. Dit is dus inclusief yoghurt. Per dag hebben ze aan vocht minimaal 500 cc nodig. Dat is dus die 400 cc zuivel + nog 100 cc extra. Onthoud wel dat er in fruit ook veel vocht zit, dus je zit er echt zo aan....

Hier geven we op warme dagen, of als ze slecht heeft gedronken nog extra water of melk uit een bekertje. Ze vindt het super om uit zo'n grote mensen beker te drinken dus er gaan per keer wel een slokje of 5 goed naar binnen. Wij geven het dan na de fruithap en tijdens de lunch. Om de paar happen brood een paar slokjes halfvolle melk.
 
o ja, dat kauwen op de speen hebben wij ook gehad. Zeker wel een maand of twee. Toen haar eerste tandje eenmaal door was, ging het vanzelf over. Bij alle andere tandjes hadden we er geen last meer van....
 
Mijn dochtertje van 10 maanden drinkt nog niet eens 1 fles ... (120cc) Ik maak me daar niet zo druk over want in fruit zit vocht (1 grt pot per dag), ze drinkt tussendoor roosvicee of drink yoghurt (2 bekers zeker) ... schaaltje yoghurt ... ze eet brood, een koekje etc. Genoeg denk ik en ze groeit goed. Ik kanhet haar niet opdringen ... Van pap wilt ze niets hebben ...
 
Terug
Bovenaan