Dochter 8 mnd weigert bijvoeding met stukjes

<p>Onze dochter van 8 maanden weigert alle bijvoeding met stukjes. Ze begint direct bij alles te kokhalzen en spuugt vervolgens haar hele maaginhoud uit.. Ik heb al vanalles geprobeerd ; pap met heel fijn gekruimelde koek, zelf gekookt, potjes, brood in de pap dopen, in kleine stukjes, ga zo maar door, maar ze weigert gewoon alles wat maar textuur heeft. Ik blijf het wel iedere dag aanbieden maar het lijkt niet beter te worden. Andere moeders met deze ervaring of tips hoe hiermee om te gaan?</p>
 
Wordt een hele knoeiboel maarrr; hele stukken aanbieden en alles zelf in haar handen geven/op het bledje leggen. Google maar eens op Rapley of de Kleintjes methode ? bij baby's zit het kokhalsreflex nog erg voorin en het kokhalzen 'hoort' er helaas bij. Als je al veel hebt geprobeert, biedt haar dan bijvoorbeeld eens een wat zachter gekookt heel stuk wortel aan, komkommer of een zachter gekookt stuk appel. Zo kan ze langzaamaan steeds meer wennen aan strucuur. Veel succes ?
 
Oh dat hadden wij ook hoor, bij beide kindjes. Ben gewoon doorgegaan met de potjes van 6 maanden (zitten niet echt stukjes in nog) en het helemaal fijnmalen (blender) van eten. Rond de 10 maanden lukten de stukjes wel en kregen ze potjes van 8 maanden. Sommige kindjes zijn er gewoon nog niet aan toe. Maakt niet uit toch? Komt allemaal vanzelf wel!
 
Onze zoon had ook wel een week ofzo nodig om te wennen. Ik weet niet in welk tijdsbestek je dit geprobeerd hebt, maar als 't kort is, zou ik nog even doorgaan. Probeer je 't al een tijdje, dan zou ik voor nu ff stoppen.
Ik zou liever hebben dat m'n kind gewoon lekker glad gepureerd eten eet, dan dat elk hapje een strijd is. Voor jezelf en je kindje niet leuk en daarnaast zou ik bang zijn dat straks al 't eten een strijd wordt. 
 
Terug
Bovenaan