Dochter 9 weken weigert 2e borst

Mijn dochtertje is nu 9 weken oud en sinds enkele dagen uit haar doen. Normaliter geef ik haar de borst, verschoon ik haar en bied ik haar de 2e borst aan. Maar sinds 3 dagen hoeft ze de 2e borst maar te zien of ze zet het op een gillen. Het maakt niet uit welke borst. Eerst goed laten boeren helpt ook niet. Ze heeft normaal 4 uur tussen de voedingen maar dat is nu 2. Heel vermoeiend voor haar maar ook voor mama. ‘S nachts slaapt ze wel van 23:30-7:00 en die eerste voeding drinkt ze keurig 2 borsten (liggend).

Is dit een sprongetje? Iemand tips? Ik word er geen leukere mama van ?

Ik vrees dat er niet veel meer op zit dan je dochtertje te volgen, waarschijnlijk heeft ze de borst vaker nodig om prikkels te verwerken of bij je te zijn. Het helpt misschien om je er aan over te geven, jij doet niks verkeerd en je dochtertje ook niet. En stiekem heb je al super goede nachten, waar ik alleen maar jaloers op kan zijn (mijn dochtertje nu 14 weken).
De eerste 3 maanden is er gewoon weinig ritme en als je denkt iets te pakken te hebben, verandert het weer. Volgen is het beste wat je kunt doen, het komt vanzelf!

onze dochter had ook soms zo ineens een periode dat ze 3-4 uur er tussen had overdag rond dat aantal weken en zo ineens om de 2 uur, ging vanzelf weer voorbij, denk dat je er weinig aan kan doen.. Borstvoeding is nou eenmaal voeden op verzoek
Succes en sterkte en fijn hoor zulke nachten, onze dochter nu 5 maanden en die doet het met vlagen zo goed haha, geniet maar van de nachten!

Tsja idd volg je dochter...
Mn zoon is 8 wkn. Drinkt de ene dag ook maar 1 borst, de andere dag beide. Laat soms 3 uur er tussen, soms 2... Allemaal prima.
De ene dag weer last van stuwing, de dag erna voelt het weer leeg ?

Terug
Bovenaan