Hier een meisje van 19 maanden en t is precies als bij jou..
Mijn dochter gaat 2 dagen naar een kinderdagverblijf. Zelf werk ik ook op een kinderdagverblijf en ik zou je zeker aanraden om je kindje 1 ochtend in de week naar de opvang te brengen. Is echt superleuk voor haar en in die ochtend kun jij mooi je huishouden doen of ff lekker naar de stad ofzo. Daarna spelen ze thuis ook weer leuker omdat ze ff ergens anders zijn geweest.
Ik ga op de dagen dat ik thuis ven met mijn dochter veel op pad. 1x per week peuterzwemmen, boodschappen doen, naar de kinderboerderij, naar de bibliotheek, naar de schaapjes in de wei fietsen.. we verzinnen steeds maar weer wat. Ik ben eigenlijk nooit langer dan 2-3 uur achter elkaar met haar thuis.
Als ze slaapt, poets ik mijn huis. Als ze wakker is, lukt het me wel om te stofzuigen en een wasje op te hangen, maar meer ook niet. Ik zit vaak bij haar op de grond en speel ff een half uurtje mee.
Ook ik vind het soms echt vermoeiend.. ben nu 27 weken zwanger dus t wordt allemaal nog wel zwaarder als er straks een baby bij is...
Maar ik probeer gewoon steeds wat leuks te bedenken en er ff op uit te gaan, dat werkt hier het beste. Ik ben ook gewoon blij dat ik 2 dagen werk. Ik vind mn dochter heeel lief, maar t is ook fijn en goed dat ze soms even ergens anders is! Dus... op naar het kinderdagverblijf/peuterspeelzaal! Is best een stap voor jou als mama, maar écht goed voor je kindje!!