Dochter bijt/trekt aan tepel

Af en toe bijt mijn dochter van bijna 6 maanden op mijn tepel tijdens het voeden. Ze heeft gelukkig nog geen tandjes, maar ook met haar kaken is het al behoorlijk gevoelig. Vaak is zij dan niet heel gefocust aan het drinken. Het komt ook voor dat ze haar hoofd naar achteren 'gooit' met de tepel nog in haar mond. Geen prettig gevoel ?

Op het moment dat dit gebeurt dan zeg ik haar naam en zeg ik dat dit voor mama niet prettig voelt. Dat zal ze nog niet snappen, maar ik hoop toch wel haar zo duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling is. Ook haal ik haar dan van de borst. Vaak gaat het dan een volgende keer wel weer goed. Ergens, ondanks dat het niet prettig voelt, vind ik het ook wel grappig. Het ondernemende en als ik haar aanspreek en aan kijk, laat ze een big smile zien....

Ik ben vast niet de enige en vraag me af of jullie tips hebben of iets anders wat te doen als dit weer gebeurt.
 
Precies wat je nu doet. Haar van de borst halen en zeggen dat het pijn doet. Na enkele minuten weer lekker verder laten drinken. Ze zal op een gegeven moment de link gaan leggen, bijten/happen is geen drinken. Mijn dochter deed dit ook en heb het haar op deze manier vrij snel afgeleerd.
 
herkenbaar rond die leeftijd! waarschijnlijk zitten haar tandjes er dan aan te komen :) dan kan het wel heel pijnlijk en vervelend zijn, ik heb een keer een paar dagen moeten kolven omdat m'n tepel stuk was gebeten..
Wat hier erg hielp is bijna hetzelfde als wat jij doet alleen dan even 10-20 je dochter negeren. Dus van de tepel afhalen, haar niet aankijken, niet tegen praten etc en daarna weer verder laten drinken. Dat heeft bij ons erg geholpen en na een paar keer deed ze het niet meer. 
Succes!
 
Terug
Bovenaan