Dochter bloedend tandvlees bij poetsen

<p>Hallo mama’s</p><p>In de hoop dat iemand misschien enig idee of advies heeft wil ik mijn vraag hier plaatsen. Mijn docher van 5 heeft bij elke poets beurt licht bloedend tandvlees aan haar boven gebit. Ik ben hiermee eind februari bij de huisarts geweest, die zag niets raars. Ook hebben we 2 weken geleden ons half jaarlijkse controle gehad bij de tandarts en alles zag er goed uit. Geen ontstekingen of gaatjes. Ik wil graag weten hoe dit komt en wat we er evt. aan kunnen doen. Iemand enig idee?</p>
 
Het kan zijn ontstoken tandvlees... maar ik mag aannemen dat de tandarts zou hebben gezegd dan beter poetsen of er komt een blijvende kies door en het tandvlees op die plek is wat gevoelig..?
 
[quote quote=10206985]Het kan zijn ontstoken tandvlees… maar ik mag aannemen dat de tandarts zou hebben gezegd dan beter poetsen of er komt een blijvende kies door en het tandvlees op die plek is wat gevoelig..?[/quote]
Haar tandvlees ziet er gewoon normaal en gezond uit. Ik neem aan dat de tandarts het anders wel had gezien? Hoop ik?.. Het zijn zoiezo niet haar kiezen, het zit echt bij dr voortanden. Ik zie het bloed gewoon bij dr tandvlees tevoorschijn komen. Ik zie op google de engste dingen, leukemie enzo.. Gelukkig heeft ze voor de rest geen enkel symptoom die er bij hoort maar toch ga ik me zorgen maken natuurlijk. Het is me voor het eerst in februari opgevallen. We poetsen elektrisch, zou het daar aan kunnen liggen?
 
[quote quote=10206984]Misschien een zachtere tandenborstel?[/quote]
We poetsen elektrisch, ik ga morgen meteen een gewone tandenborstel halen, even op die manier proberen. Bij mn dochter van 3 zie ik het ook wel eens, maar niet zo vaak als bij de oudste.
 
Het zo inderdaad aan de elektrische borstel kunnen liggen. Ik ben zelf een stukje tandvlees daardoor kwijt geraakt. Een zachte tandenborstel gebruik ik nu.
 
Het is belangrijk dat als elektrisch gepoetst wordt de borstel ook juist gebruikt wordt. Dus niet "mee poetsen" zoals je bij een handtandenborstel doet maar het kopje op 3 delen van de tand zn werk laten doen. Niet duwen! Ons advies is altijd om een keer op poets instructie te gaan bij een mondhygiënist. Kun je gewoon een afslag voor maken! Verder kan het ook te maken hebben met hormonen, scherp eten (stokbrood, chipje, popcorn oid wat tussen het tandvlees komt) of mondademhaling. Bij mondademhaling is het tand dan droger en dus sneller geïrriteerd. Hopelijk kun je er iets mee! 
 
Ik weet niet wat voor electrische tandenborstel je hebt. Maar voor de oral-b ronde kop zijn ook soft versie opzetborstels te krijgen, wellicht deze proberen. En vooral niet drukken en de borstel zijn werk laten doen.
 
Terug
Bovenaan