Dochter drinkt geen gewone melk

<p>Hoi!</p><p>mijn dochter mag inmiddels mee eten met ons en het consultatiebureau heeft geadviseerd een boterham te geven ipv papfles als ontbijt. (Ook omdat ze niet genoeg gegroeid zou zijn...) maar nu het probleem. Ze wil na de boterham geen fles met melk maar drinkt ook geen gewone melk uit de beker. Ze laat het zo weer uit de mond lopen ?</p><p>heeft iemand een idee wat ik kan doen/geven zodat ze wel voldoende melk product binnen krijgt?</p>
 
Dan zal ze wel genoeg hebben aan de boterham. Onze zoon was ook nooit zo'n flinke ontbijter. Dat is inmiddels wel veranderd. Hij drinkt nu een volle fles melk 's ochtends (200 ml) en werkt er nog zo'n 1,5 tot 2 boterhammen achteraan. Even voor jouw beeldvorming, 2 maanden geleden was het een flesje melk en met moeite een halve boterham of 1 boterham en een half flesje melk. 
Om haar genoeg zuivel binnen te laten rkijgen, 's middags en 's avonds ook een flesje geven en eventueel een toetje? 
En soms eten/drinken ze ook gewoon een periode wat minder, om vervolgens weer te gaan bunkeren. 
 
Een bordje pap ipv een papfles? Of havermout. Dan krijgt ze haar melk binnen en de vezels die een boterham ook zou geven. Consultatiebureau geeft vaak best nog ouderwetse adviezen vind ik... Zijn toch meer opties dan brood.
Weet niet hoe oud ze is, maar anders een beetje yoghurt tussendoor. 
 
Vindt ze het niet lekker, of zou ze gewoon vol zitten na haar boterham?
Anders nog proberen het warm te maken, of juist koud? Evt karnemelk? Yoghurt of kwark is ook een melkproduct en kan ook prima als ontbijt.
 
Ik zou ook gaan voor een bordje pap of havermout. Mijn dochtertje is gek op havermout met een geprakte banaan erdoor en melk. Je kunt haar niet blijer maken. Maar meestal is het gewoon een bordje Brinta of bambix.
 
Bedankt! Fijn om te horen dat het nog kan veranderen. 
de melk een beetje opwarmen heb ik nog niet geprobeerd, dus dat ga ik nog even proberen. 
ze is 14 maand, maar 3 maand te vroeg geboren dus qua eten te vergelijken met kindjes van 11 maand. 
kinderarts waar ze nog onder controle is vond trouwens niks mis met de groei dus dit is erg verwarrend en maakt je toch onzeker.
 
Terug
Bovenaan