Dochter eet geen vlees of groenten!!

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0px 0px 1em; -webkit-hyphens: none; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">oede morgen moeders</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik zit met een dilemma!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Mijn dochter van 16 maanden wil geen groeten of vlees eten!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Als we aardappels groenten en vlees eten eet ze alleen de aardappels en de rest laat ze liggen?</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hebben jullie misschien wat tips voor mij zodat ze haar vitamine wel binnen krijgt!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 0px; -webkit-hyphens: none; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Alle tips zijn welkom!!!</p>
 
Pasta maken, zelf tomatensaus maken van verse tomaten, geen pakjes en zakjes dus.
Bloemkool puree maken.
Je hebt heel veel “aardappel alternatieven” wellicht trapt je dochtertje er in ?
 
Plakje worst of kipfilet bij de slager zijn ook al bijna alle vlees benodigde heden die zon jong kindje nodig heeft
snoep tomaatjes stukje avocado, paprika, komkommer? Mijn zoontje eet ook liever koude groente dan warme
 
Ook dit is een fase :)
Wat ik thuis aanhoud is dat alle onderdelen die op het bord liggen even belangrijk zijn. Vlees is dus net zo belangrijk als groente. Ik geef ook altijd 2 soorten groenten en s middags krijgen mijn kindjes nog een extra groente moment, komkommer, paprika of tomaat. Dan hebben ze dat alvast binnen. Ik praat ook absoluut niet over gezond of ongezond. Op brood krijgen ze s middags een eitje of een rolletje kipfilet of ham erbij en mijn zoontje krijgt nog altijd peutermelk, ivm het ijzer. Ik compenseer dus zonder dat ze het weten met andere eetmomenten.
Probeer er geen strijd van te maken, die win je toch niet. Ik kan het heel makkelijk loslaten, eet je niet, dan niet. Ze krijgen dan geen extra aardappelen en ze krijgen gewoon hun toetje.
Mijn zoontje is inmiddels bijna 4 en weet dat ik het waardeer als hij van alles wat proeft. Hij is 3, dus 3 hapjes proeven vind ik fijn. Maar soms wil ie ook dat niet. Dan zegt ie dat ik heel vies heb gekookt en dat het naar poep ruikt. Ik vraag dan altijd wat hij heeft. Dan zegt ie tegenwoordig ''pech mama".  Precies. 
Komt vanzelf goed. 
 
Terug
Bovenaan