Dochter heeft 24 uur in het ziekenhuis gelegen.

A

Anoniem

Guest
Allemaal nog de beste wensen en dat het een gelukkig en een gezond 2009 mag worden.

Mijn dochter is afgelopen week 24 uur in het ziekenhuis geweest ze was bijna uitgedroogd en heeft dus ors gehad dat is een glucose en zout oplossing.
Ze was erg verkouden aan de diarree en spugen en ze wou niks meer eten of drinken tja dan gaat het snel achter uit.
Ze is 21 jan 8 maanden en ze heeft altijd goed gegeten ze is nu weer met tandjes bezig ze heeft er twee en nu komen de volgende aan, maar ze heeft er wel altijd om gegeten.
Nu is het zo dat de flesjes melk moeizaam gaan ze moet nu toch nog 600cc melk hebben of niet?
Ze heeft vanmorgen 100cc pap op en 100 cc flesje erna tussen de middag paar stukjes brood en nog een keer 100cc flesje brood eet ze niet veel, ze at normaal heel potje groenten op ik maak wel zelf de voeding maar dat is vergelijkbaar met 200 potje zeg maar en dan daarna nog 100 yoghurt en dan sàvonds tegen half 8 een fles van 200cc nu wil ze deze fles ook nog maar moeizaam drinken en het duurt heel lang wel drie kwartier en dan laat ze nog iets van 80 a 100 cc staan.

Kunnen jullie mij helpen wat ik kan doen moet ik er een fles afhalen en zoja welke fles dan?oh s`middags om half drie krijgt ze fruithapje ben ik nog vergeten te zeggen.
Ik vind dit normaal gesproken ook wel vrij veel eten maar   ik weet even niet meer wat ik nu het beste kan doen.

Groetjes En alvast bedankt voor jullie reactie`s

Hoi,

Jee wat erg zeg. Hier hing het er net om of Myrthe had ook gemoeten, we hebben een hele dag met flesjes achter haar aan gelopen en iedere 15 min wat aangeboden aan vocht en gelukkig hielp dat. Ook al nam ze maar een slok.... Pff wat was ik toen ongerust, dus ik kan me een beetje indenken hoe het dan is als je kleine dan in het ziekenhuis ligt....

Maar goed. Zolang ze nog steeds niet lekker is, is eten niet het voornaamste. Myrthe heeft 3 weken lang bijna niet gegeten, het gaat om het vocht wat ze binnen krijgen. Dat is het aller, aller belangrijkst!!
Dus iedere hap is meegenomen. Myrthe drinkt al heel lang slecht haar flessen. Ze zit al sinds ze 7 mndn was op een papfles 's morgens en die van de avond drinkt ze vaak niet eens helemaal op, dus ze krijgt nog zo rond de 300 a 400 ml binnen.
Rond de 9 maanden (kreeg ik 2 weken geleden te horen) moet je eigenlijk de laatste fles gaan afbouwen, want rond die tijd moeten ze wennen aan 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes.
Aangezien Myrthe voor de rest ook slecht drinkt, heb ik hierin niet geluisterd. Ze moet toch vocht binnen krijgen!!
Deze cb spreekt zich overigens tegen hoor. De kleine van mn vriendin is 3 weken ouder, die drinkt ongeveer evenveel aan melk als Myrthe, maar die kreeg commentaar dat dat te weinig melk was
Het is ook niet zo dat Myrthe een stuk zwaarder is dan haar want ze zijn ongeveer even zwaar en lang.

Doe wat je hart je ingeeft!

Liefs Reneke en veel sterkte

Ah meid wat schrikken! Kan je verder niet zoveel advies geven, alleen maar even sterkte wensen en beterschap voor je kleine meid!
Liefs Karlien

Hoi,

Wat vervelend meid dat ze in het zh heeft gelegen. Is ze nu al weer een beetje opgeknapt??Drinken is dan indd belangrijker dan eten. Yordi heeft voor een paar weken terug ook aan de ors gezeten. Ook overgeven. Hield echt niks meer binnen. Gelukkig zat hij net op het randje of hij opgenomen moest worden of niet. Gelukkig hoefde het dus niet en hebben we het zo gered. Is echt helemaal niks hé als ze zo ziek zijn.

Over het eten, ik zou gewoon als ik jou was de laatste fles eraf halen.
Yordi is ook een hele slechte drinker, maar wel een eter. Vanaf 7 maanden zit ik eigenlijk al op een schema dat Yordi nog 3x daag melk krijgt. 's ochtends een fles van 160 of een bord pap,ligt eraan hoe laat hij wakker is. En tussen de middag eet hij 2 broodjes en daarna soms nog een bord pap van 100cc. En 's avonds voor het slapen gaan krijgt hij vaak nog een bord pap van 120cc. Door pap te maken is de enige manier waarop wij melk naar binnen krijgen bij hem. De laatste keer op het bureau had de arts gezegd dat hij eigenlijk van de laatste voeding af mocht. ( die bord pap die hij krijgt voor het slapen gaan) maar ze zei als hij er nog lekker van smult, dan gewoon nog geven.
Verder krijgt Yordi natuurlijkook gewoon fruit en tussen door een koekje en drinken en de groentehap.( Hij eet nu met ons mee)
Meid ik zou gewoon kijken wat ze wil en niet wil en je daar gewoon op aan passen.

Succes verder en ik hoop dat ze weer wat beter is.

Liefs marielle en yordi 16.01.08

Hey meis!

wat zijn ze zielig he, als ze ziek zijn, onze kleintjes! Gaat het nu weer een beetje met jullie allebei? Mama zal er ook wel niet zo best aan toe zijn na die 24 uur...

Het belangrijkste als ze ziek zijn is vocht inderdaad. op het zomer 2006 forum gaf iemand (voor ons) de gouden tip: Geef ze maar lekker wat AA drink of aquarius te drinken. Goed, het is vreselijk zoet, maar er zitten wel een boel stoffen in die je kindje goed kan gebruiken op zo'n moment, het word lekker snel opgenomen en omdat het zoet is willen ze dat dan weer vaak wel drinken!
succes met je meisje ermee hoor, hou je ons op de hoogte hoe het gaat?

Kus, Marieke

Hoi hoi

Ja gelukkig gaat het echt weer beter dat ors heeft haar goed geholpen gelijk na een uur konden wij al resultaat zien ze begon weer te reageren en te lachen naar ons.

Ik begin s`morgens met 100 cc pap en dan nog 100 cc melk ze kan best 200 cc pap op hoor maar ik vind dat het dan zo koud wordt.
om 12 uur boterham hier eet ze nog maar een paar stukjes van en dan 100 cc fles, dan heeft ze dus 300cc op in totaal en dan smiddags krijgt ze fruithapje en s`vonds warm eten met daarna toetje 100   kijk en dan deden wij nog weer de fles erin en dit dronk ze ook op voor dat ze ziek werd, nu vanavond heeft ze dus weer volledig haar eten op en dan doe ik dus tegen half 7 toetje erin met nog een flesje water en dan gaat ze naar bed en dan eens wil ik es zien hoelaat ze dus morgen wakker wordt.
Maar ze is nog geen acht maanden dat is pas 21 jan en daarmee hoop ik dus dat ze wel voldoende cc melk drinkt.

Groetjes Willy

Terug
Bovenaan