Dochter huilt bij het afscheid nemen

Hai,

Mijn meisje van 4,5 heeft de laatste tijd moeite met afscheid te nemen als ik haar s'morgens naar school breng heeft ze ontzettend veel zin. Ze gaat ook gewoon de klas in maar op het moment dat ik een kus geef dan barst ze uit ze heeft daar nooit last van gehad. Ik ga haar nu belonen met een magneet bord als ze niet huilt dan krijgt ze een kroontje maar ik weet niet of dit de goede manier is. Gisteren ging ze gymen en toen was het het zelfde verhaal. Herkennen jullie dit? Ik dit een fase die er bij hoort. Ik dacht dat we dat al gehad hadden. Vind het zo sneu.
 
ja ik maak het veel mee bij mn eigen docher in de klas vooral
als kindjes een poosje vrij/ziek zijn geweest dan moeten ze hun draai
weer vinden dit is normaal en echt een fase je kunt ev proberen er
uit te krijgen wat haar zo verdrietig maakt als daar niet veel uitkomt
moet je er op vertrouwen dat het goed is en bij een fase hoort

je kunt ook (bij ons doen ze dat) bij de juf infomeren dat de juf even
inspeelt op het huil moment bij ons is het zo als een kindje verdrietig
is of erge moeite met het afscheid heeft de juf het kind overneemt van jou en
afleid door iets of een opdrachtje geeft maak het afscheid niet te lang x
en tot straks veel plezier en dan weglopen ik weet t is hartverscheurend
om je kind zo achter te laten maar ja... t hoort erbij succes
 
@Mammy29.
Wat moeilijk voor jullie allebei dat je dochter zo'n verdriet heeft als jij weg gaat. Heb je haar al rustig gevraagd waarom ze zo verdrietig is als jij weg gaat? Ik zou die vraag aan haar stellen als jullie in alle rust thuis zijn en niet op school. Verder snap ik dat je haar wil belonen als ze niet huilt maar ik weet niet of je dan een goed signaal afgeeft. Het lijkt dan misschien voor haar dat ze niet Mag huilen. Dat huilen misschien stout is. Succes er mee.
Mama 1977.
 
Terug
Bovenaan