Dochter in het ziekenhuis

Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer eens... Zoon Tijn is in juli  ook al 2 jaar geworden en ik lees nog altijd heel veel mee hier. Heerlijk! Helaas nu een mindere periode gehad. Op 23 juni bevallen van een dochter (na 40/4). Zij heeft helaas een aangeboren afwijking en ligt dus vandaag al 7 weken in het ziekenhuis. Het komt allemaal goed. Ze heeft pierre robin. Betekent dat ze een korte onderkaak heeft en een open gehemelte (alleen het zachte gedeelte achter in haar mond). Hierdoor zakt haar tong vaak achter in haar mond en heeft ze ademhalingsproblemen. Nu ze groter groeit krijgt ze meer ruimte achter in haar mond en heeft ze zelf meer controle waardoor de ademhalingsproblemen minder worden en ze gauw met ons mee naar huis mag. Waarschijnlijk zelfs eind deze week. Dit is het verhaal in snelvaart......... sorry.
Uiteraard een hele waardeloze start op deze manier... Geen kraamtijd, vanaf dag 1 gewoon iedere dag naar het ziekenhuis, veel verdriet en  onzekerheid. Ondertussen doet ze het dus goed, al weten we dat er nog de nodige operaties zullen volgen, maar dat zie   ik als volgende stap, ik wil zo graag dat ze snel thuiskomt.....

Nu ben ik al tijden aan het zoeken op internet over "je kind in het ziekenhuis", alles wat daarbij komt kijken, een forum hierover, ofzo.... Ook op deze site kan ik er eigenlijk niets over vinden. Best jammer, je zit met zoveel vragen. Niet uiteraard over het medische aspect van onze dochter, maar meer over hoe om te gaan met je oudste (die heeeeel goed doorheeft dat er iets aan de hand is en zich dus heeeeeel vreemd gedraagt...), je emoties, etc., etc. Ik heb best behoefte aan tips enzo...

Weet iemand van jullie waar ik wellicht een forum kan vinden waar ouders te vinden zijn waarvan de baby ook direct na de bevalling in het ziekenhuis ligt/heeft gelegen?

Voor de rest blijf ik heerlijk lezen hier! Jullie hebben geen idee hoe lekker ontspannen het werkt om jullie mooie foto's te zien en verhalen te lezen... Ga zo door, wellicht ga ik gauw ook eens weer meer schrijven!!!

He toch, wat een heftige periode voor jullie is dit zeg..... Heel veel sterkte, ik lees gelukkig wel dat het goed komt met de kleine meid? Phoe, wat een start voor jullie allemaal zeg, ook voor grote broer Tijn. Het is al niet niks om je basisplaats te delen, laat staan als je papa en mama dan ook nog eens heel vaak weg zijn, daar zou je als peutertje toch dwars van worden (ik wil aaaandacht......)

Helaas heb ik geen tips voor je, ik wil je wel heel veel sterkte en moed toewensen en als strakjes alles in een rustiger vaarwater komt in je gezinnetje mag je niet vergeten dat jij ook nog wat te verwerken hebt, het is niet niks waar je nu  doorheen gaat!

Nogmaals veel sterkte in deze tijd en hopelijk mag je meisje heel snel mee naar huis en naar haar eigen bedje. Laat je ons nog wat weten als je zin hebt hoe het verder gaat met haar (hoe heet ze?)? En als ze weer thuis is en de rust weerkeert, zal Tijn ook  hopelijk weer snel je herkenbare mannetje worden (ik ben 2 is al een niet zo makkelijke leeftijd..)

Liefs
Susan

Hallo,

Ik heb niet direct tips voor een forum van kindjes in het ziekenhuis. Maar ik weet wel een andere mama die een kindje heeft met dit syndroom, ze dat bij mij en Petra op de zwangerschapsgym. Dit meisje is dus even oud als onze kindjes, maar ook zij hebben een ouder dochtertje. Als je met haar in contact wilt komen, wil ik wel eens voor je informeren.

Groetjes, Marloes

Pfff, dat is even schrikken zeg! Je had je kraamtijd wel anders voorgesteld.

Heb geen tips voor je maar wil jullie wel sterkte wensen.

Groetjes Fennie en Jente

Ten eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!
Maar phoe wat een ellende zeg. Zo lang zonder haar echt bij je te hebben.
Mijn zoontje heeft de eerste 21 dagen in het ziekenhuis gelegen en het is echt vreselijk naar (en hard werken). Het is onze eerste en we hadden dus alle tijd en aandacht voor Stijn. Dag in dag uit... ik voel met je mee. Als je nog een beetje wilt kletsen dan post je maar voor me hoor...

Misschien vind je informatie die je zoekt bij websites over prematuren. Ik neem aan dat hier ook veel ouders met de zelfde ziekenhuis ervaring als jullie zijn.

http://www.couveuseouders.nl

http://www.kenniscentrumprematuren.nl/

Veel sterkte en hou vol, binnenkort kan je dag en nacht bij haar zijn!

jeetje, dat lijkt me heftig! je gaat er toch stiekem wel vanuit dat alles goed is met je kindje... wel fijn dat het geopereerd kan worden, wel pittig dat het er meerdere moeten zijn. wat zul je blij zijn als je je krummel thuis hebt!!

kan me heel goed voorstellen dat je behoefte hebt aan een forum over dit onderwerp, maar sorry ik kan je ook niet helpen.

ik wens je veel sterkte en hoop dat je meisje snel naar huis mag!

liefs Jenneke

Terug
Bovenaan