Onze dochter is 3 maand oud en ik ga straks weer aan het werk. Overdag wordt ze in slaap gebracht door mij of mijn vriend, dit gaat zonder problemen. In de avond wil ze alleen in slaap worden gebracht door mij. Zodra mijn vriend het probeert blijft ze uren overstuur totdat ze van vermoeidheid in slaapt valt. Ik heb straks ook weer avonddiensten, dus dit is erg vervelend.
We hebben al veel geprobeerd, in de draagzak, white noise, kleren met mijn geur over zijn schouder, flesje in bed geven.. hielp allemaal niks. Zodra ik haar dan vastpak is ze direct rustig en valt in slaap.
De verpleegkundige van de GGD adviseert ons om haar aan te wennen elk moment zelf in haar bedje in slaap te vallen. Toch vind ik dit jammer omdat we het niet erg vinden dat ze bij ons in slaapt valt en het probleem er alleen in de avond is.
Is er iemand die andere tips heeft?
We hebben al veel geprobeerd, in de draagzak, white noise, kleren met mijn geur over zijn schouder, flesje in bed geven.. hielp allemaal niks. Zodra ik haar dan vastpak is ze direct rustig en valt in slaap.
De verpleegkundige van de GGD adviseert ons om haar aan te wennen elk moment zelf in haar bedje in slaap te vallen. Toch vind ik dit jammer omdat we het niet erg vinden dat ze bij ons in slaapt valt en het probleem er alleen in de avond is.
Is er iemand die andere tips heeft?