dochter ingeent tegen mbr ik zwanger. kan dat kwaad?

A

Anoniem

Guest
Kan nu natuurlijk niet de dokter of iets bellen en hoop dat jullie het weten. Feline is ingeent met BMR. Is dit schadelijk voor mij nu ik zwanger ben. Ze heeft namelijk al wel lichte verschijnselen door het enten.

groetjes Maris

volgens mij heeft dat geen gevolgen voor jou. Mijn zoontje is in begin van mijn zwschap ingeënt ervoor, maar hebben toen niets hierover gemeld.
Maar als je twijfelt, kun je altijd vk bellen (die hebben dienstnr toch?!!) en anders bel je de huisartsenpost om te overleggen. bent er voor verzekerd en als t jou geruststelt...
Veel sterkte ermee!!
Groetjes, mira

Nee hoor dat kan geen kwaad. Hoewel bijvoorbeeld mazelen een levend vaccin is (en daardoor verschijnselen geeft) is het te weinig om besmettelijk te zijn (een afgezwakte variant). En alleen rode hond is gevaarlijk tijdens een zwangerschap als  je het nog niet hebt  gehad  maar ik neem aan dat je dat óf zelf hebt gehad  óf er tegen ingeent bent. Ik vroeg me dit namelijk ook af omdat toen mijn dochter deze enting met 14 maanden  kreeg ik net een baby had van vier weken oud. Er werd mij verzekerd dat het geen risico's met zich mee bracht!

Terug
Bovenaan