Dochter is een beetje ziek

Vrijdag had Eline de dames bij het kdv al blij gemaakt met 2 dunne sproeiluiers, overdag wou het drinken  daar niet goed. 's Avonds wel weer goed gedronken thuis  en een kleine  diarreeluier. Afgelopen weekend ging de ontlasting goed, normaal  voor haar doen. Het drinken ging ook normaal overdag, zelfs wat dorstig. Wel 2 spooknachten; de fles van 23.00 u wou niet van zaterdag op zondag was ze  alleen maar a/h kletsen, maar 30 cc gedronken en maar weer naar bedje gebracht. Ze hoefde het echt niet,  en na een half uur op bed gebabbeld te hebben viel ze in slaap.  Rond 5.00 uur zondagmorgen was ze er weer met honger. Gisteravond weer het zelfde liedje;  flesje wou niet, papa ten einde raad, mama uit bed gehaald (ha,ha, wat is een papa zonder een mama met engelengeduld ) en mama kreeg de volle fles er in, hoera! Vanmo om 6.15 u was ze  alweer wakker, gebadderd, een  volle  fles gehad en  voor haar doen veel uitgespuugd.  Vandaag op het kdv weer 2x diarree-achtige ontlasting en weer slecht drinken. Er zitten meestal 4 a 6 kindjes in haar groepje, maar iedereen was ziek, Eline had dus vandaag alle aandacht. Thuis weer 200 cc gedronken en lekker slapen. Ga morgen denk ik toch de ha maar even bellen, misschien een virusje opgelopen bij het kdv? Ze was ook zo huilerig vanavond na de fles. Beter een keer te vaak de ha bellen dan een keer te weinig toch? Of ben ik overbezorgd? Ze plast wel goed.  Wat denken jullie, griepje onder de leden?( Sorry, beetje lang verhaal geworden)

Groetjes, een bezorgde mama

Ach, zielig he die kleintjes die dan zo ziekjes zijn.
Efraim is snotverkouden sinds gisteren. Neusje zit dicht, veel hoesten en ook spoken vannacht.
Ik zit ook te twijfelen of ik de ha ga bellen. Je bent zo snel bezorgd om die kleintjes, Maar het is precies wat je zegt: beter een keer te veel bellen dan te weinig.
Als Eline i.i.g maar goed blijft drinken met die diaree.
Misschien zelfs wat meer water bij haar flesje doen. Als ze die dan tenminste nog leegdrinkt.
Ik denk ook dat het een virusje is.

Succes met je kleintje hoor.

Hier nog een ziek kleintje. Volgens de huisarts heeft ze echt de griep. Verstopt neusje, veel hoesten. Echt heel zielig.

Met zo'n verstopte neus gaat het drinken bij mama ook erg moeilijk.

Maar hopen dat de ukkies snel weer beter zijn.

Ik ben gisteren maar met Chloë naar de huisarts geweest. Zij had vanaf vorige week al dunne luiers. Eigenlijk kon er niks aan gedaan worden. Ze was nog alert genoeg, dus niet uitgedroogd. Je moet goed opletten dat ze niet suf wordt, dan moet je onmiddelijk de ha bellen. Mijn ha zei dat ze minimaal 2 plasluiers moet hebben en mimimaal de helft moet drinken van wat ze normaal doet.
Wel moest ik haar ontlasting opsturen om op kweek te zetten, dus ik stond vanmorgen om 6.15 al poep te scheppen..
Gelukkig drinkt ze weer beter sinds gisteren. Het schijnt echt te heersen.
Beterschap..

Gisteravond heeft ze 120 cc opgedronken ipv 200 cc, en niet gepoept. Vanmorgen vroeg ging de volle 200 cc er in, geen diarree en ook geen spugerij. Dus ha maar niet gebeld voor een afspraak. Ze had ook goede plasluiers. Ik kijk het nog even aan, maar vind het wel typisch dat het vooral op het kdv schijnt te gebeuren. Misschien hangen daar de virusjes in de lucht of zo dat ze die dag dan i/d diarree is?

Heel veel sterkte met alle andere zieke kleintjes!

Groetjes, Alie

Terug
Bovenaan