dochter is erg moe eind vd dag en eet dan niets, slaapt aan tafel

mijn dochter is ruim 3,5 jaar en is eind van de dag zo moe dat ze vaak aan tafel ligt te slapen.
We eten vaak al om 17.00 uur maar de laatste tijd is het bijna iedere avond raak en daardoor eet ze dus bijna niets.
Ze is al niet zo'n grote eter, ze lust wel bijna alles, maar nu krijgt ze dus wel erg weinig binnen.
Ze is vaak erg vroeg wakker, speelt de hele dag druk, wil ook altijd controle hebben over iedere situatie, we hebben ook 3 dagen in de week oppaskindjes en ze wil alles voor hen bepalen.
Volgens mij kost dat erg veel energie en tijdens het eten komt ze weer tot rust en valt gewoon aan tafel in slaap.
Overdag wil ze meestal niet slapen, een heel enkel keertje rond een uur of 15.00 maar als ze te lang slaapt wordt het 's avonds weer niks.
Ze is overdag vaak erg dwars en dat levert veel dwarse buien op terwijl ze eigenlijk een heel lief meisje is.
tussen de middag probeer ik wel een rustmoment in te lassen (even tv kijken of samen een boekje lezen enz)
ik weet niet zo goed wat ik met de situatie aanmoet, erg veel vroeger eten is geen optie, tussen de middag een keer warm eten geven ok, maar wat te doen met de dwarse buien en haar moeheid, uiteindelijk zit ze daardoor gewoon niet lekker in haar vel.
wie heeft er raad. Martine
 
hoi,
ze zit ook net in de overgang dat ze geen slaapje in de middag meer nodig heeft,
maar ook weer te moe is om tot 1900 wakker te blijven!

dit is vaak weer tijdelijk
een fase!

ik liet mijn zoontje om 1500 een  dvd af kijken,
en hij kwam daar door zo tot rust dat hij er weer tegen kon tot 1900.
rond 3,5 jaar zijn de dwarse/drift buien ook een fase, je komt ze nog wel een paar keer tegen, meestal in de periode als ze weer net naar school gaan!

succes
 
Hallo,
mijn zoontje is ook 3,5 en ik herken het wel een beetje. Ik vind echter wel dat hij soms  tussen de middag nog even een dutje moet doen. Dus  2 a 3 keer per week gaat hij eventjes naar bed. Ik maak hem wel na een uurtje wakker anders is het idd dat hij 's avonds laat gaat slapen.  En wil hij daar niet slapen ook prima, dan gaat hij  maar wat anders doen in zijn bed.  Eventjes  echt rust met weinig prikkels. Bij ons werkt dit prima.
Verder denk ik dat de dwarsheid echt een fase  is. Heb je het boekje van het cb nog? Daar staat nog wel het eea over geschreven.
Succes ermee!
Groetjes Jeanette    
 
Terug
Bovenaan