Dochter kokhalzen/stikken in slaap?

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Hallo,</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Ik wil hier even mijn verhaal kwijt in de hoop dat er misschien ouders zijn die weten wat er aan de hand zou kunnen zijn met mijn dochter. Ik heb dit al voorgelegd aan de huisarts maar hij vond het niet zorgwekkend.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Mijn dochter is 5, zit in groep 2. Heeft een zusje van 3j en een broertje van 5 mnd. Ze zit op zwemles en ballet, is over het algemeen altijd vrolijk, gelukkig en gewoon zoals ze moet zijn op haar leeftijd. Niets spannends in ons leven/gezin, geen traumatische dingen meegemaakt en volgens mij ook niets waar ze mee zit. Dus nachtmerries en nachtelijke onrust sluit ik uit. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">In de nacht van 27 op 28 maart ik mijn dochter rond 23.30 gewekt voor een plasje. Toen ze terug ging naar bed heeft ze wat water gedronken maar dat deed ze heel snel. Een kleine uur later hoorde ik iets in haar kamer en toen ik ging kijken zat ze rechtop in bed en leek te kokhalzen/stikken. Ik heb haar meteen uit bed gehaald en rechtop neergezet. Een aantal (tientallen leken het wel) kwam ze bij, ik heb haar op mijn schoot genomen en ze moest wat kuchen en wegschrapen. Ze zei ook dat ze een vies smaakje had. Ik ben hier natuurlijk heel erg van geschrokken. Ze zei dat ze moest hoesten maar zo klonk het niet, ik zag duidelijk dat er iets vast zat. Die nacht en een paar nachten erna heb ik haar bij ons in bed gehouden s nachts. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Ik heb de volgende ochtend op zn aller vroegst de huisarts gebeld en de situatie uitgelegd. Hij zei dat het waarschijnlijk het water was dat ze een uur ervoor heel snel dronk wat weer omhoog kwam. Niets zorgwekkends. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Echter gebeurde het afgelopen nacht weer. Dit keer geen water voor t slapen of tussendoor. Wel heel veel melk en chocomel gedronken gisteren, dus misschien slijm?? Ik ga morgen natuurlijk weer de huisarts bellen maar ben bang dat hij me weer gaat afwimpelen. Op internet lees ik wat dingen over slaap apneu, maagzuur en reflux. Apneu sluit ik uit, ze heeft verder geen symptomen die erbij horen. Maar misschien reflux? Of af en toe maagzuur van veel melk? Als baby moest ze 7 mnd lang na elke voeding (bv) overgeven. Bij de kinderarts geweest maar reflux werd uitgesloten. Te gulzig en veel drinken doet ze zeiden ze. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 20.3px;"> </p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;">Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Ik durf haar niet meer alleen te laten s nachts. Ik heb sinds de eerste x dat dit gebeurde een heel rot gevoel. Alsof ik haar elk moment kan verliezen ofzo. Als er iemand is die misschien een vermoeden heeft over wat het zou kunnen zijn of iets soortgelijks heeft meegemaakt hoor ik dit heel graag lieve mensen. </span></p><p><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 17pt;"> </span></p>
 
Ik zou vragen of ze je kunnen doorverwijzen naar een keel neus oor arts. Dit is miss heel iets anders maar mijn moeder heeft ooit een vissengraatje die in haar keel was blijven hangen. Heb ze heel lang mee rond gelopen tot ze in t ziekenhuis kwam en toen hebben ze het eruit gehaald. Zo’n stom iets maar heeft ze wel een jaar last van gehad. Kan dus echt iets heel stoms zijn. 
 
Bedankt voor je reactie Rooslii. Ik heb de huisarts gebeld maar de lijn stond uit omdat onze huisarts ziek is. Ik ben er maar naartoe gereden, de assistente die er zat kent het vehaal van de vorige keer dus ze kon me voor morgen toch een afspraak geven bij een vervangend arts. Ik ga er niet weg voordat ik een doorverwijzing naar een kinderarts oid heb. 
 
Ik hoop dat ik me voor niks zoveel zorgen maak en dat ze kunnen achtehalen wat er aan de hand is. Ik heb liever dat er iets vast is blijven hangen dan dat het om iets ernstigs gaat. Ik durf haar echt niet meer alleen te laten! 
 
Is het geen maagzuur? Ik ben zelf een keer wakker geworden, kolkhalzend, gevoel te stikken en dat kwam door maagzuur. Mn matras iets hoger zetten heeft toen geholpen
 
Terug
Bovenaan