dochter kruipt onder dekens weg en draait

<p>Hallo,</p><p>Ik heb een vraag over onze dochter met het slapen.<br />Ze slaapt in een wat langere slaapzak onder een dekentje. Als we haar op bed leggen, kruipt ze aldoor onder de dekens weg en ligt ze boven in bed. Sinds een week ongeveer, draait ze ook in bed om op haar buik te gaan slapen.<br /><br />Wij leggen haar op dit moment 'vast' met de slaapzak een stukje onder het matras, zodat ze onder de dekens blijft liggen. als we haar wegleggen op haar rug draait ze later wel naar haar buik, dan ligt de slaapzak gedraait, maar ze draait ook vanzelf weer eens terug op haar rug.</p><p>Is er ook nog een andere optie om er voor te zorgen dat ze onder de dekentjes blijft liggen. op haar kamertje is het snachts 16/17 graden over het algemeen.</p>
 
Niet vast leggen hoor! Als ze draait is dat geen probleem. Dan kan ze het zelf goed en hoef je je niet zoveel zorgen om buikslapen te maken. Vast leggen kan er juist voor zorgen dat ze zich vast draait in een gevaarlijke positie. 
En voor wat betreft dat dekentje: bij de ene werkt dat en bij de ander niet. Ik zou persoonlijk wat dikkere pyjamapakjes en een slaapzak met mouwen uitzoeken, zodat de deken niet meer hoeft. 
Mijn dochter slaapt onder een deken, dus ik ben zeker geen tegenstander van dekens, maar als het niet werkt dan niet toch?
 
Idd niet vast leggen. Als ze wilt draaien, doet ze dat toch wel. Dat hou je niet tegen, ze zijn zo sterk dat vastleggen toch geen nut heeft. En t is volkomen veilig hoor, op de buik slapen. Dat doen heeeeel veel kindjes. Als ze niet meer comfortabel ligt, draait ze zelf wel terug.

Mijn 2 dochters slapen altijd ook in slaapzak en deken, vanaf geboorte. Er zijn ook nachten dat ze de dekens van zich af schoppen, ze bleven er beter onder liggen vanaf 12 maanden.

Maar mijn oudste dochter is nu 3 en ligt nog steeds wel eens zonder deken in de nacht en dan wordt ze wakker en gaat ze me roepen, ze krijgt m nog niet altijd zelf weer over haar heen getrokken.

In de winter slapen ze wel in fleece pyjama en een wat dikkere slaapzak, dat scheelt al wat. En verder maar hopen dat ze er onder blijven liggen en soms dus 2x per nacht er naartoe om ze opnieuw in te dekken
 
En gewoon bovenin bed leggen, niet beneden! Dat scheelt ook een berg. Ze verdwijnen echt niet zomaar onder een deken. En als ze bovenin liggen, liggen ze minder snel zonder deken.
 
Onze dochter is ook een draaikont in bed. Daarom het dekentje al snel weer eruit gedaan (met 3mnd ging ze draaien en omhoog wurmen in bed)
 
Ze slaapt lekker met een romper, pyama en een warme winterslaapzak. Nu kan ze alle kanten op draaien en houdt ze het lekker warm. 
 
Dat ze op haar buik slaapt maakt ons niks uit, als ze dat lekker vind liggen dan moet ze dat doen ;). Wij hebben een dikke slaapzak met mouwen, en pyama, dat is ook wel lekker warm en op haar kamer is het snachts 16/17 graden.
Wij legden haar altijd vast met slaapzak omdat ze altijd zo druk is in bed en op deze manier vrij rustig bleef liggen en sneller in slaap valt.
Wat in 1e bericht stond klopt niet helemaal, sinds 1.5 week ligt ze niet meer vast, omdat ze zich had vastgedraaid in de slaapzak met de benen en dat vond ik ook niks.
Nu we dit niet meer doen is ze weer heel druk in bed, want sinds ongeveer 1.5 week gaat ze ook af en toe als staan in de box of gaat ze op de knieen zitten. Als we haar savonds of smiddags op bed leggen onder deken, dan kruipt ze omhoog onder dekens vandaan en draait ze zich om. en kruipt ze hele bed door en gaat ze bij voeteneind op de knieen zitten.
normaal gesproken bij het vastleggen, duurde het misschien 10 minuten totdat ze sliep, nu duurt het bijna wel 20/25 minuten voordat ze gaat slapen, omdat ze nu meer vrijheid heeft nu ze niet vastligt.
Is hier nog een tip voor? of moeten we onze dochter gewoon geworden laten totdat ze zelf in slaap valt?
ik lees ook bedje hoog opmaken, zodat ze er niet onder weg kruipt, maar is er dan geen mogelijkheid dat ze weer naar onderen kruipt, zodat ze onder dekentjes komt? dit deed ze namelijk wel toen ze een paar maand oud was. bedje laag opgemaakt en toch kroop ze naar onderen, dat ze er bijna helemaal onder lag.
 
Terug
Bovenaan