Dochter luistert niet en rent straat op

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochtertje van 20 maanden begrijpt al heel veel en luistert meestal goed naar opdrachten, alleen als we naar buiten gaan rent ze ondanks de waarschuwing (even hier wachten) al gauw de straat op, zodat ik haar moet vangen. Nu wonen wij in een heel rustige straat, maar ze moet het toch leren! </p><p>Heeft iemand tips hoe we haar goed kunnen leren om bij ons te wachten, en niet de straat op te gaan?</p><p>In de supermarkt gaat ze trouwens ook vaak los (zelf rondlopen of rennen), dus daar ga ik liever niet eens alleen met haar heen, omdat ik daar niet constant haar handje kan vasthouden.</p><p>Alvast bedankt!</p><p>Loes</p>
 
Mijn zoontje is nu 2,5 en luisterd nog steeds wanneer die wilt. Gaat de ene keer beter dan de andere keer. Hij is in de supermarkt al weggelopen. Vond hem 5 min later met een ander kindje aan de hand rustig lopend door de paden. ? In de winkel als we met zn 2en zijn mag ie zelf lopen anders gewoon nog in de wagen.
 
Duidelijk blijven dat het echt de bedoeling is dat ze wacht en ook uitleggen waarom.
En complimenteren als ze het goed doet.
Verder is het echt een fase. Mijn dochter rende toen ook steeds expres weg. Ze zijn je echt aan het uitproberen! 
Het wordt vanzelf beter, maar tot die tijd blijft het lastig idd!
 
Uitleggen waarom het gevaarlijk is (snapt ze nu misschien nog niet helemaal al begint mijn zoontje het begrip toch al iets te begrijpen) goed samen kijken of er auto's aankomen en vooral heel goed opletten en sowieso nooit erop vertrouwen dat ze echt stoppen. Mijn zoontje stopt bijna altijd (bijna 2  en na veel oefenen) en net die ene keer dat er een auto aankwam rent die de weg op. Ging gelukkig goed. 
En inderdaad belonen wanneer ze stopt. 
 
Hier precies hetzelfde probleem gehad. Als ik de voordeur op slot deed rende onze dreumes al naar de stoep. Sinds ik hem een gericht opdrachtje geef (‘houd de fiets maar heeeel goed vast’, ‘pak maar even ....’) gaat het eigenlijk altijd goed.
 
Terug
Bovenaan