Dochter met ernstige verstandelijke beperking

Het wordt voor ons nu het tweede kindje. Wij hebben al een prachtige dochter die in augustus 4 wordt! Al vrij snel na de geboorte had ik door dat er iets aan de hand was. Ze dronk niet super, kon d'r hoofdje niet makkelijk op tillen en bepaalde standaard dingen deed ze veel later dan gemiddeld! Pas met een maand of 7 werden we vanuit het consultatie bureau door gestuurd naar de huisarts en vandaar uit naar het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam. De mallemolen noemen ze dat ook wel!
Alle onderzoeken die op dit moment mogelijk zijn, heeft ze ondergaan, maar ze hebben nooit iets gevonden.
Nu gaat ze 3 dagen in de week naar een speciaal kinderdagverblijf, krijgt ze logopedie, fysiotherapie en gaan we zo'n 4 keer op een jaar naar het Sophia. Haar ontwikkeling gaat ontzettend traag, maar elke stapje is een stapje. Ze kan heel hard kruipen:), maar lopen doet ze nog niet, ze 'kletst' de oren van mijn kop, maar praten gaat ze waarschijnlijk nooit doen! Als andere mensen haar zien, gaan ze lachen, krijgen ze een glimlach! Dit voelt ontzettend goed!
Een heel verhaal, maar ik wilde dit toch vertellen.
Deze zwangerschap is voor ons heel speciaal en ook heel spannend! De neuroloog heeft een kans berekening gedaan en de kans is niet heel groot dat we nog 'zo'n kindje krijgen, maar zeker weten doen we het niet!

Ondanks dat ik zo blij ben en me super zwanger voel, blijft dit toch altijd in m'n hoofd rond spoken!

Liefs Anneke

Lieve Anneke,

Wat een verhaal meid! Vind het eigenlijk heel mooi omdat het 'gewoon' jullie meissie is! En net zo'n mooi en uniek mens als elke ander kindje! Je kan echt trots zijn. Het zal vast niet altijd makkelijk zijn maar genieten doen jullie zo te lezen zeker en terecht.

Begrijp dat dit nu wel door je hoofd blijft spoken maar weet je....niets is zeker in het leven en de berekening van de neuroloog is iig hoopvol als je het zo mag noemen.

Liefs Lynn.

Lieve Anneke,

Wat goed en knap dat je dit hier deelt! Kan me heel goed voorstellen dat jouw zwangerschap nóg spannender is dan voor anderen.
Fijn dat t nu goed gaat met je kleine meid, en belangrijkste is dat ze gelukkig en vrolijk is! Een bittere pil zal t voor jullie geweest zijn, die malle molen. Vriendin van me heeft ongeveer hetzelfde traject doorlopen en heb meegeleefd en gezien hoe pittig het is voor de ouders. Petje af meid!

Groetjes

Lieve Anneke,

Fijn dat het goed gaat met jullie meisje, en ik weet zeker dat ze jullie zonnetje is! En ook ik heb bewondering voor je moed dit hier te delen. Wat zal het moeilijk zijn geweest, dat ziekenhuistraject. In de onzekerheid te zitten van wat je meisje precies heeft, etc.

Desondanks kan ik me heel goed inleven dat deze zwangerschap spannend is en dat het door je hoofd blijft spoken. Maar als de neuroloog zegt dat de kans erg klein is dat dit kindje dezelfde beperking heeft, zou ik alle hoop proberen vast te houden. Inderdaad zeker weten doe je het nooit... maar in het leven is eigenlijk niets zeker.

Ik vind dat je een pluim verdient! Je bent een kanjer.

Hey Anneke,

Ik kan me goed voorstellen dat het voor jullie allemaal nog spannender is! Ik vind je verhaal heel erg inspirerend. Zeker omdat je altijd graag een 'gezond' kindje wil, maar je ook heel gelukkig kunt zijn als je kindje zich niet volgens het vaste stramien ontwikkeld. Ondanks dat het denk ik heel zwaar is, klink je echt als een trotse moeder! Heel mooi om te lezen!

Ik duim voor jullie dat alles goed is met jullie nieuwe spruit dadelijk!

Liefs

Ik denk dat bovenstaand idd vrijwel alles gezegd is waar ik me helemaal bij aan sluit. Je meisje is gelukkig en jullie ontzettend veel van haar en ik lees een verhaal van een trotse moeder!

Liefs Carola

Terug
Bovenaan