Dochter niet meer zindelijk s'nachts

Mijn dochter van 6, bijna 7 is opeens niet meer zindelijk in de nacht.
Toen ze 5 was, werd ze zindelijk in de nacht. Er was af en toe een ongelukje, maar dan moet je denken aan 1x per 2 maanden.
Sinds december was het elke nacht raak, soms wel 2x. Nu haal ik haar in de avond een keer extra uit bed om te plassen (rond 23:00) en dat werkt meestal. Maar toch gaat het ook dan nog regelmatig mis.

Ze gaat rond 20u naar bed. We proberen haar overdag meer te laten drinken, zodat er minder gedronken wordt in de avond. Maar het lijkt niet te verbeteren. Iemand ideeën, tips of ervaring?

Is er iets in jullie omgeving veranderd? Op school? Zit ze ergens mee/ droomt ze veel. Kan ook enthousiasme over iets zijn. Gezonde spanning…

Het is vrij normaal dat kinderen een terugval hebben. Al mag het niet te lang duren.je kan het CB om advies vragen. En via de HA iets medisch uitsluiten.

Begon dat zo tegen Sinterklaas? De stres van de feestdagen kan een terugval geven. Maar ik denk toch dat het dan nu al wel heel lang duurt.
Dat + dat er daarvoor ook regelmatig ongelukjes gebeurden, lijkt me beslist aanleiding om naar de huisarts te gaan.

Terug
Bovenaan